• BIST 9549.89
  • Altın 2952.122
  • Dolar 34.4839
  • Euro 36.1941
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 17 °C

‘Zorunlu trafik’te önemli bir belirsizlik sürecine giriliyor

‘Zorunlu trafik’te önemli bir belirsizlik sürecine giriliyor
Ray Sigorta Genel Müdürü Koray Erdoğan, tavan fiyat tartışmaları yapılan zorunlu trafik için serbest tarifenin önemine işaret ederek, “Özel sektörü rekabet koşullarına bırakmamız lazım” dedi.

Trafik sigortasında ‘tavan fiyat’ uygulanacağı yönünde açıklama yapılması sonrası, sigorta sektörü yeniden tartışmalı bir döneme adım attı.

Bu kapsamda değerlendirme yapan ve “Zorunlu branşlarda kamu menfaati olduğu için müdahale normal ve kabul gören bir şey” diyen Ray Sigorta Genel Müdürü Koray Erdoğan şöyle devam etti:

Üzerimize düşeni yaptık

“Ancak bunun kapsamı çok önemli. Örneğin Avrupa Birliğinde genel çerçeve belirlenir ve primlere müdahale edilmez. Bizde de, 1990’lardan başlayarak serbest tarife uygulanıyor ve sonuçları çok pozitif. Trafikte de buna 2000’li yılların başında geçtik. İlk başta prim düşüklüğü nedeniyle önemli zararlar da oluştu. Ama artık aklım selim hakim oldu. 2016’da da primler olması gereken noktaya geldi. Geçen yıl yapılan yasal düzenlemeler süreci olumlu etkiledi. Ancak fiyatlamayı da etkileyen belirsizliklerin ortadan kalkması için bu düzenlemelerin uygulamaya geçmesi önemli. Henüz bu doğrultuda ortaya çıkmış Yargıtay kararları yok. Sonuçta sigorta uzun vadeli bakış gerektiren bir sektör. Belirsizliklerin azalması da fiyatlamaya zamanla yansıyacaktı. Ayrıca fiyatlar konusunda son bir yılda sektörün üzerine düşeni yaptığını düşünüyorum. Çünkü fiyatlarda yüzde 20 düştü. Zamanla daha iyi bir dengeye de oturacaktı. Suni müdahalelerin olumsuz sonuçlar vereceğini düşünüyorum.”

2018 yılında ne olacak?

Hazine tarafından hazırlanan yeni düzenlemenin esaslarını henüz bilmediklerini vurgulayan Erdoğan, uygulama tarihi olarak açıklanan 1 Nisan’a çok az kaldığını hatırlattı. Bu tür köklü değişikliklerde sektör oyuncularının görüşünün alınmasının önemine işaret eden Erdoğan, “Ayrıca sektörün yüzde 75’i uluslararası ortaklıklardan oluşuyor. Bu tür şeyleri anlatmak zor oluyor. Çünkü onların ülkelerinde hem önceden haber veriliyor hem önemli bir geçiş ve altyapı hazırlama süresi tanınıyor” dedi. Zorunlu trafikte sektör olarak yeniden önemli bir belirsizlik sürecine girdiklerini kaydeden Erdoğan, şu konulara dikkat çekti: “Açıklamalardan tavan fiyatın geniş bir kapsamı olacağını anlıyoruz. Ortalama primin hangi seviyeden alınacağı çok önemli. Çünkü zorunlu sigorta olduğu için ‘bu fiyattan o poliçeyi satmam’ diyemezsiniz. Ayrıca yıl sonuna kadar olacağı söyleniyor. Peki 2018’de ne olacak, eski tarifelere mi döneceğiz? Tavan fiyat sonrası poliçe yenileme süreci nasıl işleyecek? Yapı henüz çok belirsiz. Oysa öngörülebilirlik hem sektörümüz hem tüketiciler hem ortaklarımız için çok önemli.”

KOBİ’lerin ilgisi artıyor

Sigortanın Türkiye’deki geleceğiyle ilgili açıklamalar da yapan Erdoğan, sektör olarak kendilerini anlatmak çok başarılı olamadıklarını düşünüyor. Sigortanın önemiyle ilgili her seviyede eğitime, halkın bilinçlendirilmesine öncelik verilmesini isteyen Erdoğan, bir de çağrı yaptı: “Başımıza bir şey gelmeden önce önlem almalıyız. Yıllarca çalışarak oluşturduğumuz değerleri korumak, rahat uyuyabilmek için tecrübelerden ders çıkarmalıyız.” Tamamlayacağı sağlık sigortasının Türkiye için büyük bir potansiyel barındırdığı, geçen yıl bu branşta ivme kazanıldığını belirten Erdoğan, “sorumluluk”, “finans”, “siber riskler” gibi branşların da öne çıktığını söyledi. Özellikle ürün sorumluluk sigortalarının KOBİ’ler için çok önemli olduğunu belirten Erdoğan, KOBİ’lerin de bu sigortaya ilgisinin arttığını anlattı.

PAZAR PAYI HEDEFİMİZ YÜZDE 4,7

Geçen yıl yüzde 28 artışla 569 milyon liralık prim üreten, vergi öncesi 42 milyon lira kâr eden Ray Sigorta, 2017’ye de iyi bir başlangıç yaptı. “Sürdürülebilir büyüme ve kâr peşindeyiz” diyen Genel Müdür Erdoğan, 2017’nin, hazırladıkları 8 yıllık dönüşüm programının da ilk uygulama yılı olacağını ifade etti. Erdoğan “İki aşamalı programa göre bugün yüzde 1,6 olan pazar payımızı 2020’de yüzde 3’e, 2024’te ise yüzde 4,7’ye çıkaracağız” dedi. Branşlar açısından yüzde 40 ‘oto’, yüzde 60 ‘oto dışı’ olmak üzere dengeli bir portföye sahip olduklarını vurgulayan Erdoğan, özellikle brokerler, büyük acenteler gibi kurumsal tarafta yoğunlaşmaya başladıklarını, ana grubun da gücüyle hızlanacaklarını belirtti.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim