13 yıldan bu yana demir yollarına 50,3 milyar lira yatırım yapılırken birçok Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesi hayata geçirildi ve 28 milyon yolcu taşındı. Yüksek hızlı tren hatları şimdilik Ankara, Eskişehir, Konya ve İstanbul gibi şehirleri birbirine bağlıyor. Bazı şehirlere yüksek hızlı tren hatları da kullanılarak bağlantılı seferler de yapılıyor. 2015 yılı sonu itibariyle ülkede toplamda bin 213 kilometrelik hatta YHT işletmeciliği yapılıyor. YHT’lerin yanı sıra demiryollarında çalışmalar birçok koldan ilerliyor. Hali hazırda yüksek hızlı, hızlı ve konvansiyonel hatlar olmak üzere 3 bin 57 kilometrelik yeni demir yolu için çalışmalar sürüyor. Yapılması planlanan 20 lojistik merkezin de 7’si tamamlandı.
Raylarda çeken ve çekilen araçların modernizasyonuna ise devam ediliyor. Firmaların ulaşım maliyetlerini düşürmek için bir süredir devam eden çalışmalar sonrası iltisak hatlarının sayısı da yükselişe geçmişti. ‘Kapıdan kapıya özel demiryolu hattı’ olarak da bilinen iltisak hatlarının sayısı 280’e çıkarak hat uzunluğu 433 km’ye ulaşmıştı. Cumhuriyetin ilk yıllarından 1950 yılına kadar 3 bin 764 kilometrelik demir yolu yapılmıştı. 50’li yıllardan 2003 yılı arasında ise sadece 945 km demir yolu hizmete sunulmuştu.