Online video platformlarından Youtube, kısa bir süre önce çeşitli yenilikler yaptı. Mobil uygulamasını yenileyen ve mobil cihazlar için yeni reklam formatı bumper'ı hayata sokan firma, şimdi de kısa süreli reklam videolarının geçilmesini engelleyecek.
Mobil reklam formatı bumper ile hayatımıza dahil olan 6 saniyelik Youtube reklam videoları artık hangi platformda olursa olsun atlanamayacak. Bakıldığı zaman süre olarak oldukça kısa görünün bu reklamlar, çoğu kullanıcı tarafından izlenmeden hızlıca geçiliyordu.
Youtube, bunların önüne geçmek için artık kısa süreli reklamlardaki "Reklamı atla" butonunu pasif hale getirdi. Youtube Red'e geçişi hızlandırmak için yapılan bir hamle gibi görünen bu olayda bakalım kullanıcılar nasıl tepki verecek. Reklam bekleme süresinin 1 saniye daha uzatılması ise önümüzdeki dönemde “zorla reklam izletme” konusunda farklı uygulamaların yaşanabileceğinin habercisi de olabilir.