Popüler video paylaşma platformu YouTube, uzun bir süredir reklamlar sayesinde yayıncılara para kazandırıyordu. Oluşturdukları içeriklerin karşılığını reklamlardan elde edilen gelirlerin dağıtılması sonucu kazanan yayıncıları şimdi zor günler bekliyor.
YouTube reklamları için yeni düzenleme!
YouTube, geçtiğimiz gün sürpriz bir şekilde reklam politikasını değiştirdiğiniz duyurdu. Artık YouTube'dan para kazanabilmek için bir videonun minimum 10.000 defa izlenmesi gerekiyor. Peki, YouTube durduk yere neden böyle bir hamle yapma gereği duydu?
YouTube, reklam politikasını değiştirdiği bir blog yazısında; başkalarının videolarını yeniden yükleyen veya başkalarının kanalını kimliğine bürünen kanalların reklam ile para kazanmalarını engellemek için böyle bir hamle yaptığını belirtti.
YouTube, İş Ortağı Programını da yeniden yapılandırdı. Yeni yapılanma ile bir kanal 10.000 toplam görüntüleme sayısına ulaşana kadar reklam yayınlayamayacak. Aslında bu bir bakıma iyi bir haber. Artık YouTube'da her video başında çıkan 30 saniyelik reklam videoları yer almayacak.
YouTube, birkaç hafta içinde reklamlara başvuran yeni içerik oluşturucular için bir inceleme süreci başlatacak. Bir kanal 10.000 görüntüleme sayısına ulaştığında, YouTube sitenin topluluk yönergelerine ve reklamveren politikalarına uyduğunu onaylamak için inceleyecek. Bu süreçlerden sonra reklam o videoya eklenecek.