Hız limiti 350 kilometre olacak yeni hattın 2 yıl içerisinde tamamlanması hedefleniyor.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, yeni hattın bir gereklilik olduğunu belirterek, “Onun ön şartı şu anki Ankara- Eskişehir üzeri İstanbul YHT ile diğer bağlantılı YHT’lerin hayata geçtikten sonra belirli bir süre geçmesi gerekiyor.
Bu hat yükünü alınca yeteri kadar o zamanda sürat demiryolunu yapıp direk Ankara-İstanbul arası gidecek yolcuyu o hatla götürmek.
Sürat demiryolu devreye girince YHT bütün şehirlere uğrayan banliyo hattı gibi olacak. Pendik- Haydarpaşa ile ilgili banliyo hatlarında çalışma yürüyor.
Karşıda da Marmaray’ın her iki hattına banliyo bağlanması çalışması yürüyor.
Hedef 2018’e bitirip bağlamak” dedi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın fizibilite çalışmasını büyük ölçüde tamamladığı yeni hat da Yap-İşlet-Devret modeli ile gerçekleştirilecek.
YHT hattının toplam uzunluğunun 500 kilometreyi bulması bekleniyor.
Hatta ilişkin projenin toplam maliyetinin 5 milyar doları bulacağı hesaplanıyor.
Ankara-İstanbul Otobanı’na paralel olarak inşa edilecek yeni hat Köseköy’e ulaşacak.
Köseköy’ün merkez olacağı yeni hızlı tren daha sonra buradan köprüye bağlanacak.