Türkiye’nin arama moturu Yaani’nin web sürümü Yaani.com.tr hayata geçti. Türkiye’yi kendi arama motoruna sahip ülkeler arasına taşıyan ve geçen yıl Ekim ayında kullanıma sunulan yerli arama motorunun 2 milyondan fazla aktif kullanıcısı bulunuyor. Yaani üzerinden yapılan arama sayısı ise 125 milyonu geçti.
Müşterilerin ihtiyaçlarına göre tasarlanan ve kullanıcıların internetteki bütün bilgilere erişmesini, merak edilen tüm sorulara yanıt bulmasını kolaylaştıran Yaani, artık web versiyonu ile kullanıcıların hizmetinde olacak. Bu zamana kadar mobil uygulama olarak kullanılabilen Yaani’ye artık web ve mobil tarayıcılar ile yaani.com.tr adresinden ulaşılabilecek.
“Sürekli öğrenen akıllı arama motoru Yaani”
Kendi arama motoruna sahip olmanın Türkiye’yi dünyada sayılı ülkeler arasına soktuğunu belirten Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Ayşem Ertopuz, “Arama motorları en fazla veri üreten servislerden. O nedenle Yaani Türkiye’nin verisinin Türkiye’de kalması için kritik öneme sahip. Türkiye’nin kullanım alışkanlıklarına göre tasarlanan Yaani, Türkçe’yi çok iyi anlıyor. Biz arama yaptıkça o öğreniyor ve sürekli öğrenen akıllı arama motoru olarak kendini her an geliştiriyor. Bu sayede her defasında karşımıza daha iyi arama sonuçları çıkartıyor. Bugüne kadar mobil uygulama olarak kullanılan Yaani’ye artık web sitesi üzerinden de erişebilecek. Önümüzdeki dönemde web versiyonunu, yeni özellikler ve servisler ekleyerek daha zengin hale getireceğiz” dedi
Türkçe’yi en iyi anlayan bir arama motoru
Yaani’nin Anadilinin Türkçe olması en önemli özelliklerinden birini oluşturuyor. Türkçe’nin farklı dil bilgisi yapısını anlayabilecek şekilde geliştirilmiş olması ile Yaani, Türkçe aramalarda daha doğru sonuçlar gösteriyor. Artık “yaani.com.tr” web sitesi üzerinden de ulaşılabilecek olan Yaani’de, mobil tarayıcılardan yaptıkları aramalar sırasında Turkcell kullanıcılarının internet paketleri de eksilmeyecek.
Türkiye’yle özdeşleşen bir sembol olarak nazar boncuğu ikonu kullanılan Yaani, kullanıcıların aramalarına göre bir süre sonra alışkanlıklarını ve gerçekten ne aramak istediklerini öğreniyor. Daha önce yapılan aramaların benzerleri daha arama yaparken kullanıcıya gösteriliyor.