Bursa Yenişehir Havalimanı'ndan kalkış yapacak özel bir uçağın kokpit ekibi uçağa geçerek son kontrollerini yaptı. Kaptan pilot uçağı hareket ettireceği sırada Çelebi personeli uçağın pitot tüplerinin kılıfla kapalı olduğunu fark etti. Bunun üzerine el kol hareketleriyle kokpiti uyarmaya çalışan Danış'ın çabalarını kaptan pilot farkedemedi.
Çelebi personeli Danış, uçak hareket etmeden saniyeler önce burun kısmındaki kılıfı çıkararak uçağın önüne geçip kaptan pilota gösterdi. Bunun üzerine durumu farkeden kaptan pilot uçağın kapılarını açtı. Diğer kılıflar toplanıp son kontroller yapıldıktan sonra uçak tekrar kapı kapattı.
Olası bir tehlikeye neden olabilecek durum sonrasında kaptan pilot, Çelebi personeline teşekkür etti.
AKILLARA BİRGEN AIR KAZASINI GETİRDİ
Söz konusu pitot tüpü vakası akıllara 21 yıl önce yaşanan Birgen Air kazasını getirdi. 1996 yılında Dominik Cumhuriyeti'nin Gregorio Havaalanı'ndan kalkış yapan Birgen Air'e ait Boeing 757-225 tipi 189 kişiyİ taşıyan uçak okyanusa düşerek 189 kişiye mezar olmuştu. O kaza sonrasında yapılan incelemelerde uçağın kılıflarının çıkarılmadığı ve oraya yuva yapan arıların gösterge arızasına neden olduğu belirlenmişti.
IATA'YA ÖRNEK OLARAK SUNULACAK
Çelebi personelinin dikkati ciddi bir tehlikenin önüne geçerken, Çelebi Hava Servisi Genel Müdürü Osman Yılmaz tarafından da IATA'ya örnek apron emniyeti vakası olarak sunulacağı öğrenildi.
Kaynak: AirportHaber