İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Yenikapı-Atatürk Havalimanı ile Yenikapı-Kirazlı ve devamı olan Kirazlı-Halkalı hatlarında sürücüsüz metro teknolojisine geçmek için düğmeye bastı.
Yenikapı-Atatürk Havalimanı ile Yenikapı ve Kirazlı'yı birbirine bağlayan hat aktif durumda çalışıyor. Yeni projeyle hem bu hatlar sürücüsüz metroya uygun hale getirilecek hem de Yenikapı-Kirazlı hattı Halkalı'ya bağlanacak.
Cep telefonu şarj üniteleri olacak
Sinyalizasyon-rehabilite çalışmaları yaklaşık 3 yıl sürecek. Çalışmaların etaplar halinde yapılması planlanıyor.
Proje tamamlandığında Yenikapı-Atatürk Havalimanı ve Yenikapı-Halkalı arasındaki tüm hat sürücüsüz tren teknolojisiyle hizmet verecek.
Mevcut hatta kullanılan tren setleri yerine sürücüsüz 272 vagona sahip 68 tren seti alınacak.
Bir merkezden ve sürücüsüz kontrol edilebilen tren setleri saatte 80 kilometre hız yapabilecek, kendi kendine park alanına gidebilecek. Tren setlerinde cep telefonları için şarj üniteleri de yer alacak.
Yenikapı-Halkalı arası 39 dakikaya inecek
Yenikapı-Kirazlı metrosunun 13 istasyonu var.
Yenikapı
Aksaray
Emniyet-Fatih
Topkapı-Ulubatlı
Bayrampaşa-Maltepe
Sağmalcılar
Kocatepe
Otogar (Atatürk Havalimanı için ortak durak)
Esenler
Menderes
Üçyüzlü
Bağcılar Meydan
Kirazlı Bağcılar
Halihazırda var olan hattın Halkalı'ya uzatılmasıyla 9 durak daha eklenecek.
Barbaros
Malazgirt
Mimar Sinan
Fatih
Halkalı Üniversite
Mehmet Akif Ersoy
Yenidoğan
Bezirganbahçe
Halkalı
Böylece Yenikapı-Halkalı arası 22 durak olacak. Toplam hat uzunluğu ise 33,53 kilometreye ulaşacak.
Hat tamamlandığında, Halkalı ile Kirazlı arası 15 dakikaya inecek. Yenikapı-Halkalı hattında ulaşım 39 dakika olacak.
Yenikapı-Kirazlı hattını günde 420 bin kişi kullanıyor. Yeni hat açıldığında, Yenikapı-Halkalı hattının günlük 750 bin kişi taşıması planlanıyor.