• BIST 9519.74
  • Altın 2952.122
  • Dolar 34.4839
  • Euro 36.1941
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 17 °C

Yeni Nesil Milli Yük Vagonu tanıtıldı

Yeni Nesil Milli Yük Vagonu tanıtıldı
TÜDEMSAŞ tarafından üretilen "Yeni Nesil Milli Yük Vagonu", Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan ve Milli Eğitim Bakanı Yılmaz'ın katıldığı törenle tanıtıldı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Türkiye Demiryolu Makinaları Sanayi AŞ (TÜDEMSAŞ) tarafından üretilen "Yeni Nesil Milli Yük Vagonu"nun Sivas'taki üretim tesisinde düzenlenen tanıtım programında, Ankara ile Sivas arasında hizmet verecek yüksek hızlı tren projesi hakkında bilgi verdi.

Bütün güzergahta çalışmaların devam ettiğini dile getiren Arslan, şunları kaydetti:

"İnşallah, niyetimiz 2018 sonunda bitirip Sivaslıyı yüksek hızlı trenle buluşturmak ancak burada kalmayacağız. Sivas-Erzincan arasının birinci etabının ihale sürecini başlattık, Erzincan'a da uzatacağız. Orayla da yetinmeyip Erzurum, Kars'a kadar götüreceğiz çünkü Bakü-Tiflis-Kars ve Marmaray o zaman çok anlamlı olur. Bununla da yetinmeyip Sivas-Elazığ-Malatya diyerek daha güneye yine hızlı treni taşıyacağız çünkü demir ağlarla örmek ülkenin her tarafına demir yolu yapmaktan geçer. Yine Sivas'ı Ankara üzerinden Konya'ya bağlamak önemli. Konya'da kalmayıp Karaman-Mersin-Adana'ya oradan da Gaziantep, Şanlıurfa'ya uzatacağız hızlı tren hattını. Yüksek hızlı trenin İzmir'e kadar olan kısmının inşaatı devam ediyor, Bursa devam ediyor ama onunla yetinmeyip Afyonkarahisar üzerinden Antalya'ya, Kırıkkale üzerinden Çorum'a Samsun'a, Erzincan üzerinden Karadeniz'e Trabzon'a ülkenin her yerini inşallah hızlı trenlerle ördüğümüzde o zaman biz gerçek bir demiryolu ağıyla örülmüş ülke haline geleceğiz." olmak, dünya ölçeğinde rekabet edebilir hale gelmek istediklerini aktardı.

Milli yük vagonunun avantajları

Milli yük vagonunun avantajlarından bahseden Arslan, şu bilgileri verdi:

"Birincisi 29,5 metre uzunluğuyla 2 vagonluk konteyneri tek bir vagonda taşıyabilme özelliği çok önemli. Benzer vagonlardan yaklaşık 9,5 ton daha hafif olması bir başka önemli özelliği. Bu yüzde 26 daha hafif olması anlamına geliyor. Yine 25,5 ton boş ağırlığıyla Avrupa'daki eş değer vagonlara göre 4 tondan daha fazla yük taşıma fırsatı veriyor. Taşıma kapasitesindeki bu artış işletmeciye elbetteki yüksek fayda avantajı demek. Daranın hafifliği nedeniyle de yüzde 15 oranında daha fazla yük ya da daha düşük maliyet demek. Ülkemizde ilk defa üretilen 3 adet H tipi boji ve kompak fren sistemi sayesinde yüzde 15 oranında yük taşıma maliyeti düşürülmüş durumda. Seyir sırasındaki düşük ses seviyesi de gürültüden uzak yine bu yük vagonlarımızın işletmecilik anlamındaki bir başka avantajı. İki adet vagonun görevini görebilen tek bir adet yeni nesil milli yük vagonunun üretim maliyeti de yüzde 15 daha düşük. Elbetteki aynı zamanda bu uzun soluklu bakım maliyetinin de düşük olması anlamına geliyor. Prototip olarak üretilen vagonun kısa bir sürede seri üretimine geçilmesi ve buradan da inşallah ihracatı amaçlıyoruz. TÜDEMSAŞ'da çalışan arkadaşların bir sözü var, dediler ki '3 yılda bu aşamaya getirdik, üretim aşamasına getirdik ama geldiğimiz nokta yetmez. Bu sene 150 tane üretim yapıp hem iç piyasaya hem ihracata sunmuş olacağız.' Arkadaşlarımıza söylüyoruz 150 rakamı önemli, 150 rakamı büyük ama Sivas'ın hedefleri, TÜDEMSAŞ'ın hedefleri ve ülkemizin hedefleri düşünüldüğünde bunun yetersiz olduğunu da burada söyleyelim."

vagon1.jpgvagon2.jpgvagon3.jpgvagon4.jpg

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim