Doğuş İnşaat tarafından yapılan açıklamada Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metrosunun İstanbul Anadolu Yakası’nın en büyük metro projesi olduğuna dikkat çekilerek, şöyle denildi: “Türkiye’nin ilk otomatik sürücüsüz metro hattı olan bu proje, Türkiye’de ortaklık olmadan ihalesi tarafımızca kazanılan en büyük metro projesidir.
İstasyonlarında ‘Peron Ayırıcı Kapı Sistemi’ bulunan ilk metro hattı olma özelliği taşıyan proje kapsamında; 2.5 km depo sahası bağlantısı ve 16 istasyon dahil olmak üzere çift tünel metro hattının yapımı gerçekleştirmiştir.
Yeni metronun katkısı 800 milyon Euro
Metro hattının işletmeye alınmasıyla birlikte ilk yılda 400 otobüs ve 858 minibüs trafikten çekilecektir. Toplu taşımadaki yolculuk süresinin kısalması ve bölge trafiğinin rahatlamasından ötürü oluşan zaman ve yakıt tasarrufu ile psikolojik rahatlık gibi kişisel kazançların yanı sıra, otobüs, minibüs gibi toplu taşıma araçlarının yüksek işletme maliyetlerinin, yol bakım-onarım giderlerinin ve kaza maliyetlerinin azalması ile metro hattının milli ekonomiye yıllık ortalama katkısı yaklaşık 800 milyon Euro olacak. Zaman tasarrufu, bir yolcunun gidiş-dönüş yolculuğu bazında ortalama 35 dakika olacak ki bu değer yılda yaklaşık 9 güne tekabül etmekte.”
İLK GÜNDE 179 BİN KİŞİ KULLANDI
Üsküdar-Ümraniye Metro Hattı’nın ikinci etabı olan Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı ilk günde 334 sefer yaparken, 179 bin 612 yolcu taşıdı. Doğuş Grubu tarafından yapılan hattın hizmete girmesiyle birlikte 16 istasyondan oluşan Üsküdar ile Çekmeköy metrosununun önümüzdeki dönemde günde yaklaşık 700 bin kişinin kullanması bekleniyor.