Cumhuriyet tarihinin en büyük projelerinin başında gelen İstanbul’a 3’üncü havalimanının 90 milyon yolcu kapasiteli ilk etabının yüzde 30’u tamamlandı. İlk etap için şu ana kadar 2 milyar Euro harcanırken, şu anda 17 bin 500 kişinin çalıştığı havalimanı inşaatında çalışan sayısı 30 bine ulaşacak. İnşaatı üstlenen İGA’nın CEO’su Yusuf Akçayoğlu, darbe girişiminin ardından çalışmalarına hiç ara vermediklerini belirterek, bu menfur girişimin çalışma azimlerini artırdığını söyledi. Akçayoğlu, havalimanının 90 milyon yolcu kapasiteli ilk etabının Mayıs 2015’te başladığını anımsatarak, “Bugüne kadar 6 milyar Euroluk ilk paket kredinin 3’te 1’ini projemize aktardık” dedi. Havalimanı inşasında hızlarının gittikçe arttığını dile getiren Akçayoğlu, özellikle yaz aylarında yüzde 4-5 civarında fiziki hızı yakalamayı amaçladıklarını vurguladı: “Bu ilerleme hızı böylesine büyük projeler için çok önemli. Kaynak olarak 3’te 1’ini harcadık ama kaynak aktarımının hepsi hemen fiziki ilerlemeye yansımıyor. ‘Havalimanının ilk etabının yüzde 30’u tamamlandı’ diyebiliriz.”
200 MİLYON YOLCU
Ayda yüzde 4-5 civarında ilerleme hızını yakalamaları durumunda havalimanını belirtilen tarih olan 2018 Şubat’ta bitirebileceklerini kaydeden Akçayoğlu, şu bilgileri verdi: “Şu an 17 bin 500 kişi çalışanımız var ve bu sayı gittikçe artıyor. Gece çalışmalarına biraz daha hız verdik. bu anlamda alt yüklenicilerle görüştük. Her ne kadar geceki üretim ile gündüzki üretim aynı olamasa da gece çalışan sayısını artırarak ilerleme hızını eşitlemek istiyoruz. Çalışan sayımız gittikçe artacak ve her ay güncellenecek. Öngörümüz, işin pik noktasında 25-30 bin çalışana ulaşmak. Havalimanı inşatında ciddi toprak hareketliliği var. Şu anda 1 ayda yaklaşık 24 milyon metreküpü kazı, 16 milyon metreküpü dolgu olmak üzere ayda 40 milyon metreküp toprak hareketliliği yaşandı. Atatürk Barajı 80 milyon metreküp. Onun yarısını 1 ayda yapmışız demektir. Havalimanının tüm fazları tamamlandığında yıllık 200 milyon yolcu kapasitesi ile 350’den fazla destinasyona uçuş gerçekleşecek. 150’den fazla havayolu şirketine ev sahipliği yapacak olan yeni havalimanı dünyanın en önemli havacılık merkezi olmaya aday.”
2 BİN 200 KAMYON
Akçayoğlu, şantiyede kullanılan iş makineleri açısından da 3. havalimanının Guinness Rekorlar Kitabı’na girmeye aday olduğunu anlattı: “Proje kapsamında aktif halde 2 bin 200 kamyon, 252 ekskavatör, 60 kule vinç, 57 greyder, 124 silindir, 101 dozer, 60 eklemli kamyon, 57 tekerlekli yükleyici, 23 mobil vinç, 70 beton mikseri, 18 beton pompası ile toplamda 3 bini aşkın araç bulunuyor. Bu özelliğiyle, şantiyede faal olan ekipman sayısı anlamında da dünyanın en büyük projesi olma sıfatını taşıyor. 11 bin futbol sahası büyüklüğünde olacak havalimanı, Kadıköy’ün 3 katı büyüklüğüne denk geliyor.”