Almanya'da şubat ayında İspanya'nın turizm bölgelerine dönük rezervasyonlar ciddi oranda düşüşler gösterirken, Hurghada ve Antalya rezervasyonlarındaki yükseliş sürüyor.
TravelTainment'in şubat ayı verilerine göre, Almanya'da ocak ayında yüzde 15 gerileyen Palma satışları şubatta da yüzde 22 düşüş gösterdi. Bununla birlikte, Fuerteventura veLas Palmas rezervasyonları yüzde 2 ve Güney satışları yüzde 22 düşerken, Arrecife en çok rezervasyon alan ilk 10 havalimanının dışında kaldı.
İspanya'da paket turların çok pahalı olması nedeniyle Alman turistlerin yönünü çevirdiği Türkiye, Mısır ve Yunanistan ise şubat ayının kazananları oldu.
Geçtiğimiz yılın kasım ayından bu yana Almanya'da yükselişe geçen Antalya, şubat ayında da rezervasyonlarını yüzde 13 oranında arttırdı. Alman iş ve turizm dergisinde yr alan haberde bu durum, ''Alman tatilcinin Türkiye güveni arttı'' şeklinde yorumlandı.
Şubat ayında Almanya turizm pazarının bir diğer kazananı ise Mısır oldu. Almanya'da, kasım ayında yüzde 72, aralık ayında yüzde 55 ve ocak ayında yüzde 61 rezervasyon artışı kaydeden Hurghada, şubat ayında da yüzde 44 gibi yüksek bir büyümeye imza attı. Kızıldeniz'deki bir diğer Mısır destinasyonu Marsa Alam rezervasyonları ise yüzde 20 yükseldi.
Yunanistan ise şubat ayında, geçtiğimiz yıl Almanya pazarında yakaladığı büyümeyi konsolide etti. Şubat ayında Girit rezervasyonları yüzde 5, Rodos rezervasyonları yüzde 2 ve Kos rezervasyonları yüzde 6 oranında attı.