Microsoft, 2012’de çıkardığı Windows 8 ile birlikte Başlat menüsünü işletim sisteminden kaldırmıştı. Bu güncelleme sebebiyle kullanıcılardan tepki gören şirket, Windows 10 ile birlikte bu sistemi çok daha kullanışlı bir yapıyla geri getirmişti. Ama Windows 10’daki Başlat menüsünün önemli bir farkı var, içinde gösterilen reklamlar.
Microsoft’un “önerilen kutucuklar” şeklinde sunduğu Windows Mağazası reklamları, kullanıcıların en çok eleştirdiği noktalardan biri. Windows 10 güncelleme planında ortaya çıkan bilgilere göre, Başlat menüsünde gösterilen reklam sayısı iki katına çıkacak. Windows 10’un Başlat menüsündeki 5 adet reklam kutusunun sayısı, güncellemeyle birlikte 10 adete yükselecek.
Şirketin bu kararı neden aldığı hakkında herhangi bir bilgi yok. Ama Windows Mağazası satışlarının zayıf gitmesi, reklamlarının yetersiz kaldığı düşüncesine sebep olmuş ve Microsoft’un bu kararı almasında büyük rol oynamış olabilir.