Ekim ayının ilk haftasında yapılan 10. Ulaştırma Şurası’nda çok büyük bir organizasyona hepimiz tanıklık ettik
Gerçekten taktire şayan bir organizasyon olma özelliğini taşıyan, bu şurada sektörün sorunlarının iyiden iyiye masaya yatırıldığı, çıkış yollarının arandığı, gereken tedbirlerin alındığı, geleceğe yönelik planların ve programların yapıldığı düzenleme oldukça ümit verici oldu ama detayların arasında bir şeyler gözden kaçırıldı. Bu da otobüs sektörünü yakından ilgilendiren sorunların masaya yatırılmaması ve düzelmeye ilişkin programların olmamasıydı. Yani otobüsçünün esamesi bile okunmadı. Otobüsçünün adı yoktu.
Üzücü ve tabii ki elim verici bir durum. Bu şuranın Türkiye’yi taşımacılıkta sektörel hedeflerimizi dünyaya ilan ettiğimiz bir organizasyon olduğunu kabul edersek a’sından z’sine tam anlamıyla “Adam Gibi Adam” tabiriyle düzenlenen bir organizasyon olduğunu var sayarsak, bu organizasyonun içinde de “otobüsçü nerede?” gibi bir soruyu da alenen ortaya çıkarmamız gerekiyor. Bir kez şunu asla ve asla gözden kaçırmamamız gerekiyor; Şehirlerarası yolcu taşımacılığı bu alanın mihenk taşıdır, duayenidir. Otobüsçü, geçmişten bugüne gelen zaman sürecinde bu işe gönlünü, emeğini, parasını ve zamanının büyük bir bölümünü layıkı veçhile yine sektörüne, işine vermiştir, hala da vermeye devam etmektedir.
Otobüsçü içinde yaşadığı sosyal ve ekonomik zorlukların direncine karşın ayakta kalmaya dirayet göstererek mesleğini tarihin sayfalarından silmemek adına, maddi manevi ödün vermek adına mücadelesini vermektedir. Bütün bunlar karşısında, gelişen çağın modernleşen normları içerisinde bu normlara ayak uydurmaya çalışmaktadır.
Düzenlenen panellerde hızlı tren taşımacılığı, Boğaziçi’ne yapılması planlanan 3. köprü, karayollarındaki düzenlemeler ve engelli vatandaşlara ilişkin proje ve yatırımlar konuşulmuş, tartışılmış ve otobüsçünün sorunlarına değinilmemiştir. Otobüsçü adeta üvey evlada yapılan muamele gibi yine kenarda boynu bükük ve mahzun bir şekilde kendi kendine kalmaktan öteye gidememiştir.
Otobüsçü zaten ayakta zor duruyor, işletme maliyetleri pahalı, yakıt almış başını gidiyor, diğerlerine tanınan ama otobüsçüye tanınmayan imtiyazlar, üstüne üstlük sektörde yaşanılan haksız rekabet bu sıkıntıların artmasına neden olan unsurları oluşturuyor. Artık daha karanlık tablolar çiziyorlar gibi, kazanmak nedir unutulmuş. Bu kötü şartlarda sadece şunu biliyorlar; “yine de ayakta kalmalıyız!”
Onlar her ne olursa olsun otobüsün tekerini döndürüyor, silinip kaybolmamak adına yolcusunu taşıyor, zararına taşıyor ama yine “taşıyor”. Bu şartlar dahilinde bir de unutulmanın acısı onları daha da ezici bir duruma sokmaktan öteye gidemiyor. Nereye gidilmeli, ne yapılmalı, nasıl tedbir alınmalı bilinmiyor. Bu bilinmeyen çok denklemli bir problemin çözümünün oluşturulmasında yeni bir kaosa şahitlik etmek üzere bu piyasa.
Birilerine ihtiyaç var. Acilen bu birileri ortaya çıkıp” gelin canlar bir olalım” demeli. Ama kim demeli? Bilenimiz varsa çıkıp ortaya söylemeli. Belki o zaman otobüsçü yeni bir solukla hayata yeniden merhaba diyebilmenin mutluluğunu yaşayacak. Tekrar soluk alacak, can bulacak yeniden yapılanma politikaları içerisinde; “sahada ben de varım” diyebilmenin rahatlığını yaşayacak.
Ben kendi açımdan bu tabloya yine de karamsar bakmak istemiyorum. Bütün bu serzenişlerin arkasında mutlaka ve mutlaka bir çıkış yolunun olacağını düşünerek yapılacak bu tablonun renklerini çok sıcak, çok pastel renklerle bitirmek istiyorum.
Sağlıcakla kalın, esen kalın!.
- BIST 9365.25
- Altın 2940.718
- Dolar 34.4659
- Euro 36.3751
- İstanbul 9 °C
- Ankara 14 °C
- Galataport Projesi'nde sona yaklaşıldı
- BMW, deniz biyoyakıtını UECC, GoodShipping ile test edecek
- Kiralık minibüse talep artışı var
- VW'de üst düzey atama
- Ünye Limanı Türkiye'yi lider yapacak
- Türkiye’nin en değerli markası yine THY
- İzmir-Antalya seyahat süresi 3 saate inecek
- Osmanlı'nın projesi ülkeye milyarlarca dolar gelir sağlayacak
- Otomotivde üretim artıyor, satış beklentileri yükseldi
- Toyota Türkiye, 800 kişi istihdam edecek
- Otomobil ihracatı mayıs ayında yüzde 56 azaldı
- HAVAŞ 21 havalimanında hizmete başladı
- İran'a ait yük gemisi Irak karasularında battı
- 'Jet uçak' çözümü ile gemi ihracatına hareketlilik geldi
- Rus savaş gemisi Çanakkale Boğazı’ndan geçti
Üvey Evlat mısınız?
M.Sabri Dânâbaş
Bu yazı toplam 12498 defa okunmuştur.
Yazarın Diğer Yazıları
- Yatırım Kriz Dinlemez!07 Aralık 2010 Salı 11:06
- Ticari araç kiralayanlara iyi haber30 Aralık 2009 Çarşamba 18:19
- Arslan Yürekli Rişar!..18 Aralık 2009 Cuma 19:01
- Lojistikte tedarik zincir yönetimi11 Eylül 2009 Cuma 22:28
- Türkiye Ralli Şampiyonası’nın isim sponsoru Shell Helix oldu
- Şehirler arası otobüs pazarının tercihi: Mercedes-Benz
- Ralli sezonu Sarıkamış’ta açılıyor
- Jeep, 2020 modeller için fiyat sabitliyor
- TAV, ABD’de dördüncü yolcu salonunu açtı
- Dakar Rallisi'nde bir ölüm daha meydana geldi
- TRAGGER, T-Car ile ANFAŞ Fuarı’nda
- Goodyear, LPM2 yarışlarına hazırlanıyor
- Şans getirsin istedi, tazminat ödeyecek
- 2020 Türkiye Ralli Şampiyonası taslak takvimi açıklandı
1/20
- Türk Yıldızları'nın İstanbul'u selamlaması
- Kabin emniyet çalıştayı gerçekleştirildi
- Geleceğin otomobilleri sahneye çıktı
- Citroën, Paris Otomobil Fuarı’nda iki konsept modelinin müjdesini verdi
12345678
- Mine KayaSözleşmeli araçlar ile ilgili ‘KAOS’
- Yalçın AltınMitsubishi, Yeni Canter’in Lansmanı’nı gerçekleştirdi
- FATİH YILMAZTÜLOMSAŞ'ın Başarısı ve Hedefleri
- ERCÜMENT TAHMAZGÜMRÜKTE NELER OLUYOR?
- MUSA ALİOĞLUHavacılıkta iletişim
- BİNALİ YILDIRIMCumhuriyet tarihinin en büyük karayolu seferberliği
- Ahmet SarıahmetoğluKurumsallaşmanın zorluğu
- Mevlüt BAYRAKKurumsallaşma ve Eğitim
- M.Sabri DânâbaşYatırım Kriz Dinlemez!
- Mustafa YILDIRIMSivil toplum örgütleri ve sorumluluk
- Ali Osman ULUSOYGeleceği görün
- SEÇİL ÖZYANIKNe Değişti?
- ADNAN SAKA"Liman Kenti Aliağa"
- MERİÇ KÖYATASIBayraksız Vatan !
123
- Tellere çarpan helikopter saniyeler içinde parçalandı
- Elektrikli uçak havalandı
- Rüya uçakla akıl almaz kalkış!
- Coredon'un uçağı böyle boyandı
12345678
ÇEVRE
- Galataport Projesi'nde sona yaklaşıldıDünyanın en büyük sahil şeridi projelerinden birisi olan Galataport Projesi'nde sona yaklaşıldı. Beyoğlu Belediye Başkanı Haydar Ali Yıldız bir yıl içerisinde tamamlanması planlanan projeyle ilgili bilgi aldı.
- BMW, deniz biyoyakıtını UECC, GoodShipping ile test edecekBirleşik Avrupa Otomobil Taşıyıcıları (UECC) ve sürdürülebilir nakliye girişimi GoodShipping Programı, UECC'nin rulolarında deniz biyoyakıtını (BFO) test etmeye devam etmek için şimdi otomobil üreticisi BMW Group ile ortaklık kurdu.
- Muğla'da tekneler tura çıkmak için hazırlanıyorMuğla'nın Marmaris ilçesinde koronavirüs tedbirleri kapsamında ticari faaliyet yapmaları yasaklanan günübirlik tur tekneleri ile mavi tur teknelerinin bakım çalışmaları devam ediyor.
- Ortaköy Sahilinde yunuslar görüldüKarantina süreciyle beraber insanların evlerine çekilmesi ile dünyanın dört bir yanından hayvanların sokaklara, caddelere çıkmasına şahit oluyoruz. Ortaköy sahilinde de yunuslar ortaya çıktı.
HAVA YOLLARI
- Türkiye’nin en değerli markası yine THYUluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'ın araştırmasına göre Türk Hava Yolları, 2 milyar dolara yaklaşan marka değeriyle bu yıl da "Türkiye'nin en değerli markası" oldu. Aytemiz, Kordsa ve Mars Lojistik ilk marka arasına girdi.
- THY, dış hat uçuşlarının başlama tarihini açıkladıTürk Hava Yolları (THY) Basın Müşaviri Yahya Üstün, "18 Haziran itibarıyla Avrupa’daki 16 şehirden Anadolu’daki 14 noktaya direkt uçmaya başlayacağız" dedi.
- Uçak içine kabin bagajı alınmayacakİstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı terminal işletmecisi ISG, yarın başlayacak iç hat uçuşlarında uçak içerisine kabin bagajı kabul edilmeyeceğini duyurdu.
- Türkiye’den ilk yurt dışı seferi Kıbrıs’a yapılacakİç hat uçuşları 4 Haziran’da dış hat uçuşları ise 10 Haziran’da başlayacak. Dış hatlarda uçuşlar ilk olarak KKTC’ye olacak.
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim