Büyütülerek Karadeniz’in en büyük limanı haline getirilmesi için projesi hazırlanan ve konteyner taşımacılığının da yapılması gündemde olan Ünye Limanı’nda yangın söndürme tertibatlı römorkör hizmet veriyor.
1992 yılında faaliyete geçen ve 7 bin tonluk gemilerin giriş ve çıkış yapabildiği Ünye Limanı’na yılda ortalama 500 gemi giriş ve çıkış yapıyor. Ünye Limanı, 150 metre uzunluğunda rıhtım ve 7 metre derinliğe sahip.
Gemilerin limana güvenli bir şekilde girip çıkmalarını sağlayan römorkör ve kılavuz kaptan hizmeti verildiği için güvenli limanlar arsında yer alan Ünye Limanı’nda Türkiye’de sadece 3 tane olan yangın söndürme tertibatlı römorkör hizmet veriyor.
Yaklaşık maliyeti 1,5 milyon dolar olan römorkörün Ünye Limanı’na giriş çıkış yapan gemilere hizmet verdiğini belirten Kaptan Necip Ataş, “2014 yılında Ünye Limanı’nda römorkör ve Kılavuz Kaptan teşkilatı kuruldu ve Ünye Limanı uluslararası standartlarda güvenli limanlar arasına dahil oldu. Ünye Limanı’nda Türkiye’de sayısı sadece 3 olan üstün özellikli römorkörle hizmet veriliyor. Bu römorkör, vouyt tipi bir pervane sistemi ile çalışan, yerinde 360 derece manevra kabiliyeti olan ve aynı zamanda yangınlara müdahale edebilme özelliği olan bir araç. Haydarpaşa garının yandığı sırada denizden bu tür araçlarla müdahalede bulunulmuştu. Bu araç yangına müdahale ederken kendini de soğutma özelliğine sahip” dedi.
Limanda dip taraması yapıldı
Öte yandan Ordu’nun en büyük limanı olan Ünye Limanı’nda bakım amaçlı dip tarama çalışması yapıldı. 1992 yılında açılan ve Ordu Büyükşehir Belediyesi’ne ait olup Ünye Çimento tarafından kullanılan liman içerisinde zamanla biriken ve sığlaşmaya neden olan çamur tabakası, yapılan tarama çalışması ile temizlendi. Ekskavatör tarama gemisi ve taşıma gemisi gibi özel donanımlı araçların kullanıldığı çalışma sonunda liman içerisinden 3 bin metreküp çamur çıkarıldı.
Ünye Liman havzasının dip derinliği, yapılan temizliğin ardından tekrar 7 metreye ulaştırılarak gemilerin giriş çıkışları için güvenli bir hale getirildi.