Türkiye un sektöründe dış pazar payında üçüncü sırada yer alan Ulusoy Un, lisanslı depoculuk için düğmeye bastı.
Şirket, biri Samsun’da diğeri ise Çorum’un Alaca ilçesinde yer alacak toplam 100 bin ton kapasiteli iki lisanslı depo yatırımı gerçekleştirecek. Yurtdışında bu sistemi etkin şekilde kullanan ülkelere bakıldığında ürün borsaları ile entegre edilmiş başarılı bir organizasyonun üretici ve sanayici için ciddi faydaları olduğuna dikkat çeken Ulusoy Un Yönetim Kurulu Başkanı Eren Günhan Ulusoy, “Lisanslı depoculuk, sektörümüzün var olan büyüme ivmesini taçlandıracak önemli bir gelişim olacaktır” dedi. 5 Kıtada 82 ülkeye ihracat gerçekleştiren şirket, bu yılı 3 milyon tonun üzerinde ihracat verisi ile kapatmayı öngörüyor.
Türkiye’nin global pazarda un ihracatında birinci sırada olduğunu ifade eden Ulusoy, Samsun’da günlük 500 ton Çorlu’da ise 400 ton olmak üzere toplam 900 ton buğday işleme kapasiteli iki fabrikaları ve 100 bin tondan fazla tahıl stoklama kapasitesine sahip silo, depo ve serbest bölge depoları olduğunu söylüyor. Toplam Türkiye un üretiminin yıllık 12 milyon ton civarında olduğunu belirten Ulusoy, “Türkiye un ihracat miktarı son 5 yılda yüzde 40 artışla 2,8 milyon tona yükselmiştir. Uluslararası Tahıl Konseyi (IGC) verilerine göre 2015/16 sezonunda dünya un ticaretinin yüzde 30’unu yaparak un ihracatında dünyada birinci sırada yer alan Türkiye, 2015 takvim yılında un ihracatını değer bazında bir önceki yıla göre yüzde 5,2 arttırmıştır. 2015 yılında, çevre ülke pazarlarımızda yaşanan problemlere rağmen, un sanayicilerinin ihracattaki başarısı sayesinde Türkiye’nin kasasına yaklaşık 1 milyar dolar gelir sağlanmıştır” bilgisini paylaştı.
9 yılda cirosunu 16’ya katladı
Ulusoy Un olarak ise 2006 yılında 61 milyon TL olan cironun, 2015 yılında 1.030 milyon TL seviyesine yükseldiğini aktaran Ulusoy, “9 yılda ciromuz 16 kat artarak, yıllık ortalama yüzde 37 hasılat büyümesi gerçekleştirebildik. 2015 yılında 1 milyar TL’lik sınırı aşarak önemli bir hedefi daha gerçekleştirmiş olduk. Şirket olarak küresel gelişmeleri, risk ve fırsatları analiz ederek ihracatta hızlı büyüyoruz, iç piyasada da beklentilerimizin üzerinde bir satışla yılı kapattık. 2016 farklı risklerin gündeme geldiği zor bir yıl oluyor, mevcut büyüme hedeflerini revize etmeye gerek yok ancak risk yönetimi tarafında daha tedbirli olmak gerekli” diye konuştu.