Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Ankara-Sivas YHT Hattı Elmadağ Şantiyesi'nde incelemelerde bulundu.
Burada yaptığı konuşmada, darbe girişiminin 79 milyon sayesinde püskürtülmesiyle millet ruhunun tüm dünyaya ispatlanmış olduğunu vurgulayan Arslan, "Bizim işimiz şantiyelerde olmak. Bizim işimiz yanlış insanların yanlışlık içinde olduğu 15 Temmuz'dan sonra ülkemizin işlerinin aynı hızla devam ettiğini göstermek. Kim hangi hainliğe kalkışırsa kalkışsın, bu ülkenin kalkınmasının, büyümesinin, ekonomisinin olmazsa olmazı ulaştırma altyapı projelerimizde dünden daha hızlı çalışmak durumundayız." ifadelerini kullandı.
Arslan, demiryolu sektörünün 1950'lerden sonra 50 yıl boyunca ihmal edildiğini anımsatarak, yaklaşık 14 yıldır olağanüstü hızla yatırım kullanma ömrü çok uzun olan demiryolu sektörünü geliştirme gayretinde olduklarını söyledi.
Türkiye'de Ankara-Eskişehir YHT hattından sonra Ankara-Konya, Konya-Eskişehir, Ankara-İstanbul, Konya-İstanbul arasında hizmete giren YHT'lerin bu kapsamda örnek teşkil ettiğine dikkati çeken Arslan, şunları kaydetti:
"Ülkemizde son 10 yıldır demiryolu sektöründe 50 milyar lira para harcadı. Bizim Edirne'den Kars'a ana omurgayı oluşturmak, bunları Akdeniz'e, Karadeniz'e, güneye, Suriye'ye, Irak'a bağlamak gibi bir gayretimiz var. Ülkemizin her tarafını YHT ağlarıyla örmek ve Türkiye'nin her yerine demiryoluyla erişim sağlamak, özellikle karayolu ve deniz limanlarıyla entegre taşımacılığı sağlamak istiyoruz. Bu noktada çok mesafe aldık."
Ankara-Sivas arası 2 saate düşecek
Ankara-Sivas YHT Projesi ile saatte 250 kilometre hıza uygun, çift hatlı, elektrikli, sinyalli 405 kilometre uzunluğunda yeni demiryolu inşa edildiğini anlatan Arslan, tamamı öz kaynaklarla yönetilen proje ile iki şehir arasındaki yaklaşık 11 saatlik seyahat süresinin 2 saate düşeceğini ifade etti.
Arslan, söz konusu güzergahın tamamının altyapısında çalışmaların sürdüğüne işaret ederek, "7 etapta ihale ettiğimiz projede altyapı işlerinde şu ana kadar yüzde 70 ilerleme sağlamış durumdayız. Şu an bulunduğumuz Elmadağ-Kırıkkale arasında en büyüğü bin 800 metre uzunluğunda olmak üzere toplam 6 bin 216 metrelik 4 viyadük var. Uzunluk, ayak açısı ve yükseklikleri açısından özel olan viyadüklerin projeleri de özel olarak tasarlandı. Dünya ve ülkemizde ilk kez tek seferde 90 metre açıklık geçilerek imal edilen viyadüklerin yapımında hareketli kalıp sistemi uygulanıyor. 16 günde bir iki ayak arasındaki tüm kirişler yerinde dökülüyor. Bu sistemle iş çok ekonomik hale geliyor ve daha hafif bir malzeme ile aynı sistemin gereği yapılıyor." değerlendirmesinde bulundu.
"Daha da hızlanmak adına şantiyelerdeyiz"
Ankara-Sivas YHT'nin 2018'de hizmete girmesi için uygulamanın çok önemli olduğunu vurgulayan Arslan, Yerköy-Sivas arası elektromekanik sistemler ve üstyapı ihalesi için ilana çıktıklarını ve 6 Ekim'de yapım ihalesinin tekliflerinin alınacağını bildirdi.
Arslan, Ankara-Yerköy arası için de bu ay ihaleye çıkacaklarını belirterek, şöyle devam etti:
"Ekim ayının ikinci yarısında üstyapı ile elektromekanik sistemlerin ihalesini yapacağız. Böylece Ankara-Sivas arasında başlanmamış, el atılmamış herhangi bir kısım kalmayacak. 2018'in ikinci yarısında Ankara-Sivas YHT'yi Ankara-İstanbul YHT'ye bağlamış olacağız ve 2023 hedeflerimiz kapsamında Edirne'den Kars'a kadar YHT'leri yapmış olacağız. Ülkemizi 2023'e, 2053'e 2071'e hep beraber taşıyacağız.Tekniği yerinde inceleyerek, meydanlarda nöbet tutan, demokrasisine ülkenin her yerinde sahip çıkan 79 milyon insanımıza şu mesajı vermek istedik. Sizler meydanlara sahip çıkıyorsunuz ama biz de bu ülkenin kalkınmasının, gelişmesinin olmazsa olmazı projelerimizi hız kesmeden devam ettiriyoruz. Daha da hızlanmak adına şantiyelerdeyiz, yol boylarındayız, ray döşüyoruz, elektromekanik sistem yapıyoruz. Tüm bu projeleri bir an evvel insanımızın hizmetine sunmak istiyoruz."