• BIST 9549.89
  • Altın 3002.717
  • Dolar 34.5123
  • Euro 36.1711
  • İstanbul 4 °C
  • Ankara -1 °C

Türkiye’nin en itibarlı akaryakıt markası OPET oldu

Türkiye’nin en itibarlı akaryakıt markası OPET oldu
Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü’nün akademik denetimi altında ve raportörlüğünde, Türkiye İtibar Akademisi tarafından gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi 2017 Araştırması’na göre OPET, bir kez daha Akaryakıt Sektörü’nün En İtibarlı Markas

Türkiye’nin yenilikçi akaryakıt dağıtım şirketi OPET, Türkiye İtibar Akademisi (TİE) tarafından bu yıl 7’ncisi ölçümlenen “Türkiye İtibar Endeksi Araştırması”nda, bir kez daha sektöründe “Türkiye'nin En İtibarlı Markası” seçildi. 20 farklı sektörün incelendiği araştırma, 1Şubat- 30 Nisan 2018 tarihleri arasında bilgisayar destekli telefonla görüşme yöntemi ile 5 bin kişi ile gerçekleşti. Araştırma anketine katılanların yüzde 38,4’ü ‘Akaryakıt sektörünün en itibarlı şirketi hangisidir?’ sorusuna OPET yanıtını verdi ve Türkiye'nin akaryakıt sektöründe en itibarlı markası OPET seçildi. Markaların algılanan değerlerinin yanı sıra gelecek vizyonlarını gerçekleştirirken gereksinim duyacakları bir navigasyon aracı niteliği taşıyan rapor, Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü’nün akademik denetimi ve raportörlüğünde gerçekleştirildi. 

Araştırma kapsamında akaryakıt sektöründe 13 firmanın itibar skoru ölçümlendi. OPET’in en yakın rakibi yüzde 29,5 seviyesinde kalırken araştırmaya katılanlar OPET’i; köklü kurum, Türkiye ekonomisine katkıda bulunan, yeniliklere, teknolojiye ve tasarıma önem veren, sektöründe öncü ve lider konumda, üstün hizmet ve ürün kalitesi sunan markaolarak tanımladı. Araştırma kapsamında katılımcılar OPET’i ‘spor, sanat ve kültürle ilgili faaliyetlere destek vermesi, çevre, eğitim, sağlık gibi konularda sorumluluklarını yerine getirmesi, toplumun gelişmesi için çalışması ve çalışan hakları, işçi sağlığı-güvenliğine önem veren bir kurum olması’ nedeniyle tercih ettiklerini belirttiler. OPET’i en itibarlı akaryakıt dağıtım markası seçen tüketicilerin cinsiyet dağılımda ise yüzde 53,7’sinin kadın, yüzde 46,3’ünün erkek olduğu görülürken yaş kırılımda ise oran dağılımı 18-34 yaş yüzde 37,5, 35-49 yaş yüzde 38, 49 yaş ve üzeri ise yüzde 24,5 olarak belirlendi.

Akaryakıt sektöründe müşteri memnuniyetinin değişmez lideri ve sektörün en beğenilen şirketi OPET; istasyonları, yeni ürün ve hizmetleri, çağrı merkezi ve online dünyadaki çalışmaları ile “kusursuza yolculuk” iddiasını devam ettiriyor. Sosyal sorumluluk projeleri ile Türkiye’ye değer katan OPET, vizyonunu inovasyon ve gelişim önceliğinde kurgularken ilkleri yaratarak teknolojik ürünleri ile de dikkat çekiyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

Türkiye İtibar Endeksi (TİE) Araştırması, 1 Şubat-30 Nisan 2018 tarihleri arasında CATI (Telefonla anket görüşme tekniği) yöntemi kullanılarak NUTS sınıflandırma sistemi ile 3 ayrı bölgede gerçekleştirildi. Araştırmaya katılanların yüzde 58,3’ü erkek, yüzde 41,7’si kadındır. 6 ana bölümden oluşan anket kapsamında katılımcılara öncelikli olarak ‘Türkiye’nin en itibarlı şirketi hangisidir?’ sorusu yöneltildi ve alt kırımlarda sektörlere göre analizi gerçekleşti. Anket; tanıma, beğeni, güven, memnuniyet, sadakat, elçilik, gönüldaşlık ve ilişki ana temalarına göre kurgulandı.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim