Kendilerini ‘dünyanın tek dijital operatörü’ olarak tanımlayan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, küresel markaları ‘Lifecell’ ile dünyaya açıldıklarını söyledi.
Türkiye dışında tüm dünyada markasını ‘Lifecell’ olarak belirleyen Turkcell’in bu hedefte ilk durağı Almanya oldu. Turkcell, Almanya’daki iş ortağı Deutsche Telekom ile bir yılda 1 milyon kullanıcıya ulaşmayı hedefliyor. BiP, fizy, Dergilik, lifebox, Yaani ve Fulltrip gibi servislerin böylece Almanya’dan Avrupa’ya yayılması hedefleniyor.
Turkcell Genel Müdür Kaan Terzioğlu, “Türkiye’de yakaladığımız başarıyı şimdi Almanya’ya taşıyoruz. Biz işe başladığımızdan bugüne her anımızda lider olduk. Ama artık lider olmak yetmiyor. Şebeke odaklı bir altyapı sağlayıcı değil, deneyim sağlayıcı olmak istiyoruz. Ham petrolü düşünün; varili 60 dolar, ama işlendiğinde inanılmaz bir katma değerle satılıyor. Siz de hizmetlerinizi ham data olarak satıyorsanız trilyonlarca dolarlık ekonominin dışında kalıyorsunuz demektir. Datayı dergi, müzik olarak satmaya başlayarak biz dünyanın ilk ve tek dijital operatörü olduk” dedi. Operatörlerin günlük ortalama 32 dakika müşteriye hizmet verdiğini kaydeden Terzioğlu, “Bunu 1440 dakikaya taşımak istiyoruz çünkü bir gün 1440 dakika. Kullanıcılarımız, müziklerini bizimle dinlesin, tv’lerini bizimle izlesin, gazete ve dergilerini bizimle okusun istiyoruz. Hatta ‘bizim uygulamalarımız üzerinden yazışsın, para transfer etsin, tatilini organize etsin’ diyoruz. Zaten hali hazırda dünyanın her yerinde uygulamalarımız kullanılıyor. Hatta Antarktika kıtasında 3 kişi var. Kim olduklarını bilmiyoruz” diye konuştu.
Turkcell’in Türkiye, Belarus, Ukrayna ve KKTC’de fiziksel network işlettiğini anımsatan Terzioğlu, “Şimdi bunu Almanya’ya taşıyoruz, dijital servislerimizle birlikte sunuyoruz” açıklamasını yaptı. Terzioğlu, “Geçtiğimiz ay Barselona’da dijital ihracat dönemini başlatmıştık. Şimdi ise Berlin’de dijital servislerimizi global markamız Lifecell ile kullanıcılara sunmaya başlayarak bir adım daha atmış olduk. Amacımız burada bir yılda 1 milyon yeni kullanıcıya ulaşmak” dedi. Almanya’da 380 bin Turkcell simkartlı olduğunu ancak bu müşterilerin sadece 150 bininin aktif olduğunu söyleyen Terzioğlu, “Çünkü belirli bir süre kullanılmadığında hat kapatılıyor. Aslında amacımız o 380 binin hepsini canlı hale getirip 700 bin daha üzerine kazanabilmek” şeklinde konuştu.
İhracat şirketi Lifecell Ventures
Turkcell’in son derece değerli ve vazgeçilmez bir marka olduğunun da altını çizen Terzioğlu, şöyle devam etti: “Dışarıda herkese hitap etmek istiyoruz. Eğer küresel bir markayım diyorsanız, o markanın içinde coğrafi, etnik, milli bir özellik olamaz. O yüzden uluslararası markamız Lifecell, ulusal markamız Turkcell. Türkiye’deki dijital operatörümüzün adı da yine Lifecell ama Turkcell çatısı altında faaliyet gösteriyor. Lifecell Ventures ise tüm bahsettiğimiz, küresel markaların sahibi olan şirketimiz. Bu şirket, dünyanın 40’tan fazla operatörüyle, dijital servislerimizin o ülkelerde hayata geçirilmesi için görüşüyor. Bizim dijital ihracat kanalımız Lifecell Ventures olacak, tamamen teknoloji odaklı ihracat şirketi. Lifecell de bu markaların olduğu dijital operatör. Sorsan ‘WhatsApp senin ihracatın ne?’ diye, muhtemelen cevap sıfırdır. WhatsApp bedava. Ama ‘Amerikan ekonomisine katkın ne’ sorusunun cevabı bambaşka. O yüzden Lifecell Ventures’ın hem başarımız hem de ilerideki değerimiz için çok önemli.”
Türkiye'nin datasının yüzde 97'si yurt dışına gidiyor, data yerli olmalı
Facebook’un kişisel verileri paylaştığının hatırlatılması üzerine Kaan Terzioğlu, “Biz, telekom operatörüyüz. Sözleşmelerde verdiğimiz taahhütlerde sıfır toleranslı kurallar var. Allah korusun lisansımız iptal olur” dedi. Datanın artık dünyada gücün yeni kaynağı olduğunu söyleyen Terzioğlu, “Bir ülkenin egemenliği, o ülkenin datasının o ülkenin egemenliği kurallarına bağlı olmasıyla tanımlanıyor” vurgusunu yaparak, şunları söyledi: “Eğer siz, ülkenizin datasına ülkenizde sahip çıkmıyorsanız, o data başka yerlerde her türlü işlenir. Türk insanının Türkiye’de yarattığı data yerlidir. Bugün bu datanın yüzde 97’si yurtdışına gidiyor, oradan tekrar geri getiriliyor. Yani biz elimizde yerli olan değeri, yabancılaştırıyoruz. O yüzden Türkiye’nin datasına sahip çıkması lazım, data yerli olmalı.”
GSMH’nin üçte biri kredi kartından geçiyor, böyle bir maliyet dünyada yok
Kaan Terzioğlu, “Türkiye’de gayrisafi milli hasılanın (GSMH) 3’te biri kredi kartından geçer. Bu şu demektir; GSMH’nın 3’te biri 16 gün, yüzde 41.42’den faizlendirilerek sistemden geçer. Böyle bir maliyet, dünyanın hiçbir yerinde yok. PTT ve Paycell, Turk Telekom, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile ortak kurduğumuz mobil ödeme platformu da tamamen bu amaca hizmet edecek şekilde faaliyetine başlayacak. Şu anda da Paycell fiilen faaliyette ve neredeyse maliyetlerin 3’te biri gibi bir rakamla ödeme hizmeti veriyor” dedi.
Terzioğlu'ndan dijital operatörle ilgili satırbaşları
-İlk dijital operatör hizmetimizi 18 ay önce KKTC’de başlattık. Kıbrıs’ta geçen hafta numara taşıma başladı. Lifecell numara almada 1 numara. Hedefimize bir yıl önceden ulaştık.
-Türkiye’de sadece elindeki eski telefonu ile ses ve sms hizmetimizden yararlanan yani tekli oyundaki müşterimizden aylık gelirimiz 15 lira, akıllı cihazı olan data hizmetimizi de tüketen yani ikili oyundaki müşterimiz aylık 30 lira getiriyor. Ama bu müşterimizin kalbini kazanıp dergi, müzik hizmeti veriyorsak, o zaman 45 lira kazanıyoruz. Bunlar gerçek rakamlar. Müşterilerimizin yüzde 57’si çoklu oyunda.
-Toplam gelirlerimizin yüzde 7’si uluslararası telekom işlerimizden geliyor. Ama Lifecell ile birlikte bu artacak. Dünyada telekom şirketlerinin büyümediği bir ortamda, biz yüzde 14-16 oranında sürdürülebilir bir şekilde her sene büyümeye devam edeceğiz. Dijital büyüme geçen yıl ciromuzda yüzde 23.4’tü.
-Sanırım dijital ekonomide iki kişinin garajda yaptığı ürünlerin birdenbire milyon insana ulaştığı dönem kapanıyor. Bu olay artık endüstriyel, regüle edilmiş, bambaşka kurallarla oynanacak. 5 bin çalışanımızın bini Ar-Ge yapıyor. Üç ay öncesine kadar, Türkiye’de yazılım bir ürün olarak görülmüyordu. Yerlilik oranı ancak elle dokunulabilir şeyler üzerinden hesap ediliyordu. Dünya o noktayı geçti. Datanın yerlisi önemli.
Almanya'daki mağazalar 6 ayda Lifecell logolu olacak
Lifecell Genel Müdürü Doğuş Kuran iş ortakları Deutsche Telekom ile Almanya’daki tarife yapısını, zengin içerikle internetle buluşturacak şekilde revize ettiklerini söyledi. Kuran, “Biz yıllarının Ar-Ge sonuçlarını burada ürün olarak koyarken, onlar kendi şebekelerini koyacaklar. Müşteri kazanımda yüzde 40 geri dönüş bekliyoruz. Aylık gelirde iş orağımızın yüzde 20 artış sağlayacağını düşünüyoruz. Şimdi mağaza dönüşümlerini de sağladık. Logomuz Lifecell logosuna dönüştü, önümüzdeki 6 ayda bunu tamamlayacağız” diye konuştu.
Fizy Avrupa'ya Tarkan'la açıldı
Dünyadaki iki dijital müzik platformundan biri olan Turkcell’in fizy'si Avrupa tanıtım atağına Tarkan’la başladı. Tarkan, Almanya’daki 7 konserden oluşan turnesine 29 Nisan’a kadar devam edecek.