Uludağ Ekonomi Zirvesi'nde Akfen Holding ve TAV Havalimanları Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın , Rusya ve Almanya'nın dışındaki pazarlara bütçe ayırıp, pazarlama yapılması gerektiğini aktararak, aktif pazarlamayla yeni insanların Türkiye'ye getirilebileceğini söyledi.
Bunu yapmak için gereken enerjiye, çevreye ve imkanlara sahip olunduğuna işaret eden Akın, dünyanın hemen hemen her ülkesine ihracat yapılabildiğini ve yabancı dil bilen insan sayısının çoğaldığını dile getirdi.
Akın, Türkiye'nin mutlaka tanıtım, pazarlama ve yeni ziyaretçi bulma gibi bir program tanıtımına ihtiyaç duyduğunu vurgulayarak, "Dışarıda 'Türkiye'de terör var, gitmeyin' diyen bir lobi var. Bu bir gerçek. Bunu gerçeği görmezlikten gelemeyiz. Bu var diye biz kafamızı kuma gömemeyiz." ifadelerini kullandı.
"Lobi kuruluşları bizimle çalışmak için can atıyor"
Akın, dünyanın her tarafında birçok lobi kuruluşu olduğunu belirterek, "Bunlar bizlerle çalışmak için can atıyor ve çok büyük paralar da değil. Turimdeki sorunun cari açığa etkisinin şu anda 11-12 milyar dolar olduğundan bahsediliyor. Bunun yüzde 5'i 500-600 milyon dolar eder. Bu rakam turizmi kurtarma fonu olarak ayrılsa ve yurt dışındaki tanıtım ve lobi kuruluşlarıyla anlaşılsa, bu zarar karşılanır. Kamu tek başına bu sektörün zararını karşılayacağım dese bu gerçekçi değil. Bunu mümkün değil yapamaz." değerlendirmelerini yaptı.
"Terör saldırılarının sektörde kısa vadeli etkileri görülebilir"
Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer de son dönemde Avrupa ve Türkiye'de olan terör saldırılarının sektöre kısa vadeli olarak etkilerinin görülebileceğini, ancak bunların marjinal ve geçici etkiler olduğuna dikkati çekti.