Bu yılın iç pazar açısından da iyi geçtiğini ifade eden Ayık, şunları söyledi: “Bizim iç pazardaki hedefimiz 10 milyondu. İnşallah bu yıl olmasa bile 2019 ve 2020 yılında bu rakamı yakalayacağımızı umuyoruz. 2019’a yönelik erken rezervasyonlar bizim beklediğimiz oranda gidiyor gibi görünüyor.
Artık yerli turistin de tüketici alışkanlıkları değişti. Erken rezervasyonun önemini daha çok kişi benimsedi. Bu yıl erken rezervasyon dönemi ekim itibarıyla başladı. Dolayısıyla, bu 2 aylık sürede yapılacak erken rezervasyon sayıları ile birlikte 5 milyonun çok üzerinde gerçekleşeceğini düşünüyoruz. Yıl sonuna kadar sektörde yüzde 25-30 gibi bir büyüme olacağını düşünüyoruz.”
40 MİLYON YABANCI
Gelecek yıl otellerde yerli turiste ayrılacak kapasitenin düşeceğini belirten Ayık, “Otellerimiz geçen yıl sezon kapasitesinin yüzde 20’sini yerli turiste ayırmıştı ancak bu yıl yurt dışından gelen taleplerin arttığı göz önünde bulundurulursa kapasitenin yaklaşık yüzde 15’ini yerli misafirlerimize ayırabileceğiz gibi görünüyor” dedi.
Türkiye'nin güçlü bir turizm ülkesi olduğunu vurgulayan Ayık, “Biz 2017'de, 2015 ve 2016'da yaşadığımız sıkıntıları bertaraf ederek iyi bir geri dönüş yaptık. 2018'in başında bu ivmenin devam edeceğini görüyorduk. Bu seneye baktığımız zaman Türkiye, muhtemelen bir rekor yaşayacak ve inşallah 40 milyonun üzerinde bir sayı görecek. Tahminlerimize göre 32 milyar dolar civarında da bir turizm geliri elde etmeyi umuyoruz." diye konuştu.