Türkiye'de tüketici teknolojileri pazarı, yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8,3 büyüyerek 11,7 milyar liralık ciroya ulaştı.
Araştırma şirketi GfK tarafından açıklanan "GfK TEMAX Türkiye 2017 birinci çeyrek sonuçları"na göre, beyaz eşya sektöründeki vergi indirimleri, tüketici teknolojisi ürünleri pazarında ilk çeyrek itibarıyla büyümesinde pozitif etki yarattı. Buna göre söz konusu pazarda bu yılın ocak-mart döneminde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 8,3 artışla 11,7 milyar liralık ciro elde edildi.
Bu dönemde ciroda pozitif büyüme oranı elde eden sektörler sırasıyla büyük beyaz eşya, tüketici elektroniği, telekom ve küçük ev aletleri olurken, ofis ekipmanları ve sarf malzemeleri, bilgi teknolojileri ve görüntüleme daralan sektörler oldu.
En sert düşüş orta ve üst degmentteki tabletler
Telekom sektörü 2017’nin ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 3,3 büyüme gösterdi ve cirosu 5,1 milyar lira oldu. Akıllı saatler ve telefon kulaklıkları kategorileri de yüksek büyüme performansları ile ön plana çıkan ürün gruplar arasında yer aldı.
Bilgi teknolojileri sektörü ise bu yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 7 daralarak 1,2 milyar liralık ciro elde etti. Pazarda düşüşün en sert olarak gözlendiği ürünler orta ve üst segmentteki tablet ürünleri oldu. Sektörün en büyük ürün grubu dizüstü bilgisayarlar ise bir önceki yıl aynı döneme kıyasla ciroda yüzde 3,7’lik büyüme kaydetti.
Ofis makineleri ve sarf malzemeleri sektörü ise cirosal bazda yüzde 9,4 daralarak 125 milyon liralık ciroya geriledi.
Beyaz eşyada ÖTV etkisi
Beyaz eşyadaki ÖTV düzenlemesinin de etkisiyle sektör bu yılın ilk çeyreğinde yüzde 31,3 büyüme performansı elde etti. Sektörün cirosu da 2,7 milyar liraya ulaştı.
Buzluk altta buzdolapları, 9 kilogram ve üzeri çamaşır makinaları, ankastre fırınlar ve 6 programlı bulaşık makinaları sektörün toplam büyümesine en yüksek katkıyı sağlayan ürün grupları oldu.
Küçük ev aletleri sektörü de aynı dönemde yüzde 2,8 artışla 1 milyar lira ciro kaydetti. Cirosal olarak en iyi performanslar sırasıyla sıcak içecek hazırlama makinaları, saç kurutucular, elektrikli süpürgeler, saç şekillendiriciler ve saç ve sakal kesiciler oldu, traş makinaları, su ısıtıcıları ve narenciye, katı meyve sıkacakları grupları ise küçülme kaydetti.
Tüketici elektroniği sektörü de yüzde 10,9 büyüyerek, 1,5 milyar lira ciro seviyesi ile ilk çeyreği sonlandırdı. Sektörün hakim ürün grubu olan televizyonların cirosu ise yüzde 11,6 artışla 1,3 milyar lira oldu. UHD Smart özellikli ürünler ön plana çıkarak ciroda yüzde 100’ün üzerinde bir büyüme performansına sahip oldu.
Görüntüleme sektörü de yılın ilk çeyreğinde yüzde 4,6 düşüşle ciroda 30 milyon liraya geriledi.