Trabzon Büyükşehir Belediyesi, Hafif Raylı Sistem’de önceki gün 2016 Yılı Performans Programına işleyerek birinci adımı attıktan sonra bugünd ikinci adımı atarak güzergahları belirledi.
Raylı Sistem’in genelde yatay hatlarla devam edeceğini dolmuşçu esnafının da korunacağını belirten Başkan Gümrükçüoğlu ise, “Raylı Sistemle alakalı proje ihalesine çıkılacak güzergahları hazırladık. Projenin bu yıl sonuna kadar ihalesini gerçekleştirip önümüzdeki yılın ortasına kadar da projeyi elimize almayı planlıyoruz. Ardından inşallah yapımına başlayacağız. Bakalım 2019 yılına yetiştire bilir miyiz. Allah devletimize zeval vermesin. Raylı Sistem genelde yatay hatlar boyunca devam edecek. Dikey hatlarda ve bazı yatay hatlarda da dolmuşçu esnafımız var olmuş olacaklar” şeklinde konuştu.
AKKAN, GÜZERGAHLARI AÇIKLADI
Trabzon Büyükşehir Belediye Meclisi’nin eylül ayı toplantıları Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu başkanlığında yapılan oturumla tamamlandı. Hafif Raylı Sistem Projesi’nin güzergahlarını belirleyen Ortahisar ilçesi 1:5000 Ölçekli Revizyon Dolgu Nazım İmar Planı ile 1:1000 Ölçekli Revizyon Dolgu Uygulama Planı değişikliği dün Büyükşehir belediye Meclisi’nde oy birliği ile kabul edildi.
İmar Komisyonu Sözcüsü Hüsnü Akkan, Hafif raylı Sistem’in etaplar şeklinde planlanan güzergahlarını şöyle açıkladı: “Bilindiği gibi Hafif Raylı Sistem çalışmaları başlatılmıştır.
Raylı Sistem’de birinci etap toplamı 14 bin 156 metre çift hat, 6 bin 702 metre tek hat olacak şekilde planlanmıştır.
Karayolları 10. Bölge Müdürlüğü, Akyazı Stadı, KTÜ’ye kadar uzanan güzergah ana güzergahtır.
Birinci etap iki kısma ayrılmıştır. Karayolları arkası, dolgu alanındaki depo alanı, E-70 karayolundan başlayıp yeni stat (Akyazı), Beşirli, Tanjant’ta Yavuz Selim Bulvarı boyunca devam eden Atapark dört yol kavşağında son bulan 8 bin 136 metre çift hatlı güzergahtır.
İkinci kısım ise Atapark Kavşağından Meydan, Baro, Arafilboyu, Liman, Otogar, Sanayi, Değirmendere, Üniversite C Kapısı ve Havalimanı’na kadar giden şehrin merkez ve doğusunu birleştiren çift hat, Meydan’dan da Kahramanmaraş Caddesi’ne giren tek hat, cadde tramvayı ile Kalekapısı’ndan geçip Ayasofya Kavşağından Ziya Habiboğlu Caddesi’ne dönüp Osman Turan Caddesi’nden birinci kısım hattına Yavuz Selim Bulvarı’na katılan şehir içi yolcusunu ana hatta bağlayan cadde tramvayı olarak planlandı.
Ayrıca Değirmendere’de üniversite yolcusuna hitap eden Milli Egemenlik Caddesi’nden Üniversite A Kapısı’ndan giren tek hat cadde tramvayı, Kalekapısı’ndan Atapark Kavşağına giren cadde tramvayı tek hat olarak planlanmıştır. İkinci etap Akçaabat ile şehir merkezini birleştirmeyi amaçlayan güzergahtır. Etap toplamı 8 bin 578 metre çift hat, 260 metre tek hat olacak şekilde planlanmıştır. Yeni stat, Yıldızlı, Söğütlü, Yaylacık, Akçaabat merkezi bağlayan çift hat, ayrıca sahil yolcusunu şehir merkezine taşımayı amaçlayan Yavuz selim Bulvarı’nı sahil boyunca itfaiye kavşağına giden çift hat, bu kavşaktan belediye önüne bağlanan tek hat olarak planlanmıştır.
Üçüncü etap şehir merkezini Yomra’ya bağlayan güzergahtır. Etap toplamı 6 bin 308 metre, çift hat olacak şekilde planlanmıştır. Üniversite C Kapısı’ndan ana hatta bağlanan etap Üniversite, Havalimanı, Konaklar, Yalıncak, Kaşüstü, Yomra güzergahlarına hizmet verecek şekilde tasarlanmıştır. Raylı Sistem için depolama alanı olarak Akyazı dolgu sahasın batı tarafındaki mevcut alan planlanmıştır.”
DOLMUŞÇULAR DA KORUNACAK
Raylı Sistem’in genelde yatay hatlarla devam edeceğini dolmuşçu esnafının da korunacağını belirten Başkan Gümrükçüoğlu ise, “Raylı Sistemle alakalı proje ihalesine çıkılacak güzergahlar olarak düşünülen budur. Bununla ilgili alacağımız bu kararı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na sunacağız. Birinci adımı hepiniz çok sağolun dün attınız. Bugün itibariyle devam ediyoruz.
Projenin bu yıl sonuna kadar ihalesini gerçekleştirip önümüzdeki yılın ortasına kadar da projeyi elimize almayı planlıyoruz. Ardından inşallah yapımına başlayacağız. Bakalım 2019 yılına yetiştire bilir miyiz. Allah devletimize zeval vermesin. Raylı Sistem genelde yatay hatlar boyunca devam edecek. Dikey hatlarda ve bazı yatay hatlarda da dolmuşçu esnafımız var olmuş olacaklar” şeklinde konuştu.
Yapılan konuşmaların ardından komisyonun kararı oy birliği ile kabul edildi.