Üretim ve ihracat adetleriyle, Türkiye otomotiv sektörünün liderlerinden Tofaş, ihracattaki atağına hız kesmeden devam ediyor. Tofaş, ürün geliştirme alanında yaptığı istikrarlı yatırımlarını, Egea Projesi’yle küresel nitelikte bir başarıya dönüştürdü. Lansmanından bu yana, ülkemizde ve yurt dışı pazarlarda büyük talep gören Egea model ailesinin ihracatı Temmuz 2017’de 200 bin adede ulaştı.
İlk etapta İtalya, Fransa, Almanya, İspanya ve İngiltere gibi Avrupa ülkelerine, yüksek adetlerde ihraç edilen Fiat Egea model ailesini, kademeli olarak dünyanın pek çok farklı noktasına göndermeye başladıklarını dile getiren Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, “Tofaş’ta geliştirilerek üretilen Fiat Egea’nın kısa sürede ulaştığı başarı bizlere ne kadar isabetli bir karar aldığımızı gösterdi. Fiat Egea’yı pazara sunduğumuz günden bu yana, küresel anlamda sürekli artan talebe cevap verebilmek için üretimimizi artırdık.
Bugün model ailemizi, dünyanın farklı bölgelerine de ihraç etmeye başladık; Fiat Egea’yı, Ortadoğu’ya da, Güney Afrika, Almanya, Fransa, İzlanda’ya da gönderiyoruz. Tofaş mühendislerinin ve işçilerinin imzasını taşıyan Egea modelini ihraç ettiğimiz ülke sayısı 47’ye ulaştı. Temmuz 2017 itibarıyla 200 bininci aracımızı ihraç ediyor olmanın gurur ve mutluluğunu yaşıyoruz” diye konuştu.
Cengiz Eroldu, Hatchback ve Station Wagon modellerinin devreye girmesiyle birlikte Egea ihracatının 2017 yılının ilk 6 ayında, bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 100’ün üzerinde artış gösterdiğini de vurguladı.
Yılsonu toplam ihracat hedefi 300 bin
Tofaş’ın Türkiye’nin otomotiv üretim ve ihracatına katkısının yanı sıra 2017 hedefl erini dile getiren Eroldu, şunları söyledi: “Özellikle iki yıldan bu yana gerçekleştirdiği atılımlar Tofaş’ın başarı hikâyesinden çok Türkiye’nin başarı hikâyesine dönüştü. Tofaş, Egea Projesi’nin etkisi ile 2016 yılında üretim ve ihracat rakamlarını yıl boyunca artırdı. Geçen yılı, üretim ve ihracat adetlerinde, sektör rekoruyla kapatırken, sektörün büyümesine önemli katkı sağladık. Bu yılın sonunda ihracat rakamlarımızda geçen yıla oranla önemli bir artış bekliyoruz. Başlıca ihraç pazarlarımızın büyümesi ve yeni modellerimizin bu pazarlardaki iyi performansları sene sonu için öngörülerimizin gerçekleşeceği konusunda bize umut veriyor. Tofaş olarak 2017 yılını yaklaşık olarak 300 bin adedin üzerinde bir ihracatla tamamlamayı hedefliyoruz.”
'Fiat Professional ile büyüme hızlanacak'
Fiat, Türkiye’deki hafif ticari araç bayi teşkilatlanmasını ‘Fiat Professional’ markası altında yeniden yapılandırmaya başladı. Temmuz ayından itibaren devreye alınmaya başlanan ‘Fiat Professional’ ile bayilerinin servis yapılanmasını, saha ve satış ekiplerinden dış cephesine ve markanın internet sitesine kadar uzanan yelpazede binek araç sınıfından ayrıştıran Fiat, böylelikle hafif ticari araç kullanıcılarına daha da profesyonel hizmet vermeyi hedefliyor.
Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç, “Yeni yapılanmanın 2017 yılında bize getireceği sinerji ile hafi f ticari araç pazarında daha da büyümeyi hedefl iyoruz. Ticari araçlarda geçen seneye yakın bir pazar bekliyoruz. Pazarın 230 bin adete yakınının hafi f ticari araçlardan oluşacağı görüşündeyiz. Fiat olarak biz ise bu yıl yüzde 10 artışla 60 bin adetlere ulaşmayı planlıyoruz” dedi.