Hava Kuvvetleri Komutanlığı'ndan çeşitli nedenler ile ordudan ayrılan pilotlar geri dönüş imkanı sağlanmıştı.
Pilotlar yavaş yavaş şirketlerden ayrılarak Türk Silahlı Kuvvetleri'ne (TSK) dönmeye başladı. Şu ana kadar 193 pilot adayı subay, uçuş eğitimine dahil edilirken en büyük pilot kaybını Pegasus Havayolları yaşadı.
Özellikle kaptan pilot sıkıntısının yuaşandığı dönemde bir kısmı kaptan 95 pilotunu TSK'ya göndermek zorunda kalan Pegasus Havayolları en çok pilot kaybeden şirket oldu.
Türk Hava Yolları (THY) ise 78 pilotunu orduya gönderdi. Onur Havayolları, AtlasGlobal, SunExpress ve Corendon Havayolları gibi şirketler de 8-10'ar pilotunu TSK'ya gönderirken, KHK'dan çok fazla etkilenmediler. TSK'ya dönen pilotların yüzde 10'luk kısmının ise sağlık ve diğer nedenlerle TSK'ya dönemediği öğrenilirken, dönüş yapan pilotların kademeli olarak bir yıllık süre içerisinde eğitimlerden geçirilerek TSK bünyesine dahil edileceği öğrenildi.
Pilot camiasında şok etkisi yaratan geri dönüş kararı sonrası birçok pilot özel hayatlarının olumsuz etkileneceğini belirterek kararı şaşkınlık ve endişe ile karşılamıştı.
Kaynak: AirportHaber