Türk Hava Yolları’nın (THY) İstanbul-Yeni Delhi seferini yapacak olan uçağı teknik arıza nedeniyle iki kez aprondan geri döndü. Yeni tahsis edilen uçağa alınan bir yolcu, elle yazılıp yapılan boarding uygulaması ile karşılaşınca, 'bu şekilde yapılan boarding güvenli değil' diyerek, yer hizmeti görevlilerinden konu ile ilgili açıklama istedi. Yolcu ikna edildikten sonra, uçak 3 saat 20 dakika gecikme ile havalandı.
THY’nin İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan Yeni Delhi seferini yapacak olan TK-716 sefer sayılı Boeing 777 tipi uçağı, saat 19.55’te 265 yolcusunu alarak apronda uçuş sırasına girdi. Bu sırada teknik arıza meydana geldi. Bu nedenle uçak park pozisyonuna döndü. Yapılan tamirin ardından uçak tekrar aprona gitmeye başlarken arıza yine tekrarladı. Uçağın kaptan pilotu durumu Atatürk Havalimanı Kontrol Kulesi’ne bildirdi. Yolcular Dış Hatlar Terminali’ne alınırken, uçak THY teknik hangarına çekildi. Yaşanan olay ve teknik arızanın tekrarlaması nedeniyle yolculara yeni bir uçak tahsis edildi. Terminal içerisinde dağılan yolculara 226 numaralı salona gelmeleri için anons yapıldı. Ardından, salonda toplanan yolculara yiyecek ve içecek ikramı yapıldı.
"BOARDİNG GÜVENLİ DEĞİL"
Yer Hizmetleri memurları, boarding işlemi için, yolcularda kalan diğer boarding parçasını gösterip koltuk numaralarını kalemle kağıda yazınca, uçağın yolcularından Ardıç Aytalar Yer Hizmeti görevlilerinden açıklama istedi. Aytalar, "Bu şekilde yapılan boarding güvenli değil" diye itiraz etti.
"ZAMAN ZAMAN YAPIYORUZ"
Yer Hizmetleri yetkilisi ise Boarding kartı iki parça. Birinci büyük parçayı önceden aldık. Diğer kalan küçük parçayı pasaport eşleştirmesi yaparak alıyoruz. Böyle bir uygulamayı zaman zaman yapıyoruz. Yolcuların zaman kaybı yaşamamaları için dedi.
Yolcu Ardıç Aytalar ikna edildikten sonra, uçak 3 saat 20 dakika gecikmeyle İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan havalandı.
Bu arada, Boarding kartları iki parça büyük barkotlu. Büyük bölümü her zaman Yer Hizmetleri’nde kalıyor. Diğer parça ise yolculara veriliyor.