30 Ekim’de başlayan kış sezonunda maliyeti düşürmek için gelirin ve doluluk oranlarının düşük olduğu dış hatlarda Cezayir’de Batna ve Tlemcen, Danimarka’da Aalborg, Fransa’da Bordeaux, Almanya’da Karlsruhe-Baden Baden, Friedrichshafen, Münster, İran’da Kermanşah, İtalya’da Genoa, Pisa, Ürdün’de Akabe, Kırgızistan’da Osh, Hollanda’da Rotterdam, Nijerya’da Kano, Suudi Arabistan’da El Qassim, Tacikistan’da Khujand ve Ukrayna’da Ivano Frankivsk uçuşları durdurulmuştu.
THY’nin iç hatlarda sona erdirdiği uçuş noktaları ise Eskişehir, Tokat, Edremit, Uşak ve Siirt.
Filoda 298 yolcu uçağı var
Filoda kiralık olarak bulunan 12 geniş gövdeli Airbus A330-200 tipi uçak Antalya’ya gönderilirken, dört Airbus A320 tipi uçak Ankara Esenboğa Havalimanı’ndaki genel havacılık hangarları önüne park ettirildi. Önümüzdeki günlerde kademeli olarak seferden çekilecek uçak sayısı 30’a ulaşacak. Halen THY’nin filosunda 298 yolcu uçağı bulunuyor.
Havayolu şirketlerinin para kazanması için ‘utilizasyon’ denilen günlük uçuş saat ortalamasının yüksekliği son derece önemli. Kriz dönemlerinde ihtiyaç fazlası olan uçaklar, park sahası sorunu olmayan havalimanlarına çekiliyor. Uçakların uçmadığı dönemlerde periyodik bakımlarının yanı sıra, kabin modifikasyonu gibi uzun süren bakım işlemleri yapılıyor.