“Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın 2018 yılına ilişkin Kamu İşletmeleri Raporu’na göre 2017’de 2 milyar lira zarar açıklayan Devlet Demiryolları’nın zararı 2018’de yüzde 27 artış göstererek 2 milyar 558 milyon lira oldu. 2018’de zarar rekoru kıran TCDD’nin geçmiş yıllarla birlikte toplam bilanço zararı ise 20 milyar lirayı aştı.
KAYNAK TRANSFERİNE DEVAM
Yıllardır zarar etmesi nedeniyle, iç kaynak yaratamayan kurum kaynak ihtiyacının sürekli olarak bakanlıkların bütçesinden yapılan transferler ile karşılıyor. KİT sistemi içinde en çok para transferi yapılan kuruluş olan TCDD 2018 yılında da bu özelliğini sürdürdü. Rayhaber'in aktardığına göre; kurum tarafından 2018 yılında 7.4 milyar lira yatırım harcaması yapılırken bunun 3.9 milyar lirası Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından sermaye aktarımı yoluyla karşılandı.
2016 yılında 25 bin kişinin çalıştığı TCDD’de personel sayısı 2017’de 14 bin 468’e inmişti. Geçen yıl sayı yüzde 1.4 daha azalarak 14 bin 263 oldu. 2018’de kurumun toplam istihdam gideri yüzde 13.1 artarak 1 milyar 356 milyon lira oldu. TCDD’nin 2018 yılı itibariyle 9 bin 131’i konvansiyonel ana hat, 2 bin 396’sı tali hat olmak üzere toplam 11 bin 527 kilometrelik konvansiyonel hattı ve bin 213 kilometre Yüksek Hızlı Tren hattı bulunuyor.