Allianz Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Aylin Somersan Coqui, ortalama sigorta primini yüzde 30 civarında aşağı çeken trafik sigortasında tavan fiyat uygulamasının tüm sektörü doğrudan etkilediğini belirterek, "Bu düzenlemenin sektöre finansal etkisi 3 milyar TL kayıp olacaktır." dedi.
Somersan Coqui yaptığı açıklamada, Türkiye'de sigorta bilinci ve risklere verilen önemin, ürün sahipliğinin henüz çok yüksek olmadığını belirtti.
Uluslararası sigorta sektörü verisine göre, Türkiye’de kişi başı sigorta priminin sadece 153 dolar, dünya ortalamasının ise 662 dolar olduğunu ifade eden Somersan Coqui, şunları kaydetti:
"Türkiye sigorta sektörünün prim üretimi, GSYH'nin yüzde 1,6’sına karşılık gelirken, Avrupa’da bu oran yüzde 6,7. Bu bilgi, daha gidilecek çok yolumuz olduğunu açıkça gösteriyor. Sigortalılık oranı düşük olmakla birlikte sigortalanabilir potansiyelin yüksek olması, uluslararası yatırımcıların ilgisini çekmeye devam ediyor. Biz de bu veriyi gelişme potansiyelinin bir göstergesi olarak değerlendiriyoruz. Özellikle Türkiye’deki genç nüfus, düşük sigortalılık oranı, çalışma hayatındaki iş gücü ile bireysel ve yurt içi tasarrufların artırılmasına yönelik olumlu eğilimleri dikkate aldığımızda, ülkemizde sigorta sektörünün tüm branşları ile yüksek bir büyüme potansiyelinin olduğunu söyleyebiliriz. Orta ve uzun vadede Türkiye, gelişen bir sigorta pazarı olarak önemini daha da artıracaktır. Ülkemiz, ekonomik ve sosyal gelişimini ve istikrarını sürdürdükçe sigorta sektörünü ve sigortacıları parlak bir geleceğin beklediğini söyleyebilirim."
"Umudumuz, serbest piyasa yolunda çözüm üretilmesi..."
Aylin Somersan Coqui, bu yıl sektörde yaşanan en önemli gelişmelerden birinin 12 Nisan itibarıyla zorunlu trafik sigortalarına getirilen tavan fiyat uygulaması olduğuna işaret ederek, "Ortalama sigorta primini yüzde 30 civarında aşağı çeken tavan fiyatı uygulaması, tüm sektörü doğrudan etkiledi. Bu düzenlemenin sektöre finansal etkisi 3 milyar TL kayıp olacaktır." dedi.
Temmuz ayında da zorunlu trafik sigortasına "Riskli Sigortalılar Havuzu" modelinin getirildiğini anımsatan Somersan Coqui, şöyle devam etti:
"Hasar riski yüksek araçlar ile taksi, minibüs, otobüs gibi araç gruplarındaki prim ve hasarı, sigorta şirketleri arasında paylaştıran bir sistem bu. Primler ve ödenen hasarların yüzde 50’sini sektör oyuncuları eşit paylaşacak, kalan yüzde 50, herhangi bir risk yönetimi yapılmadan, şirketlerin son 3 yıllık pazar paylarına göre hesaplanacak. Allianz Türkiye ve sektör olarak umudumuz, serbest piyasa yolunda çözüm üretilmesi... Mevcut durumun uzun dönem için sürdürülebilir olmadığını düşünüyoruz. İyi sürücü-kötü sürücü ayrımının iyi yapılması ve aktüeryal süreçlerin doğru bir şekilde işlemesinin, iyi sürücünün maliyetinin daha da düşürülmesi ve riskli sürücüler ile araç tiplerinin risklerini azaltmaya odaklanmaları açısından gerekli olduğuna inanıyoruz."