Kendi kendine giden arabalar henüz satışa sunulmadı ancak otomobil üreticileri üzerinde çalışmaya devam ediyor. Üreticiler bu araçların trafiği karıştırmadan yeterince güvenli olduğuna emin olana kadar testlere devam edecekler.
Sürücüsüz otomobillerin yanı sıra sürücüsüz kamyonlarda geliştirilmeye devam ediyor. 2016 European Truck Platooning Challenge etkinliğinin bir parçası olarak ilk kez uluslar arası sınırları geçmiş sürücüsüz kamyonlardan oluşan araç filosu kendi kendine yolculuk yaptı.
Avrupa Birliği başkanlığında, Hollanda hükümeti tarafından başlatılan ve büyük olaylardan biri olarak görülen Avrupa Kamyon Platooning Mücadelesi 2016 sona erdi. Kamyonlar üç Avrupa ülkesinde yolculuk yaptı ve Hollanda'da Rotterdam’da yolculuklarını tamamladı. 2000’den fazla kilometre giden kamyon filosu birbiri arasındaki mesafeyi Wi-Fi ile ayarladılar.
Kendi kendine giden kamyonlar, insanların kullandığı araçlara göre yüzde 10 yakıt tasarrufu sağladılar. Ayrıca ani fren yapmaları gereken durumlarda insanlı araçlardan daha hızlı fren refleksine sahip oldukları görüldü. Bu kendi kendine giden kamyon filosu DAF Kamyon, Daimler Kamyon, Iveco, MAN Kmayon & Otobüs, Scania, ve Volvo Group tarafından üretilen kamyonlardan oluştu.