Aktif Bank, Türk futbolunun gelirlerini ve ekonomik görünümünü mercek altına aldığı Futbol Ekonomi Raporu’nun (EkoLig) üçüncüsünü açıkladı.
Süper Lig, futbol ekonomisinin 3 büyük gelir kalemi olan maç günü gelirleri, naklen yayın gelirleri ve ticari gelirlerde son iki sezonda yüzde 40’a varan büyüme elde etti. 2016-2017 futbol sezonunda 2.3 milyar TL olan Süper Lig’in gelirleri, 2017-2018 sezonu sonunda 3.2 milyar TL’ye ulaştı.
3 ÖNEMLİ GELİR KALEMİ
Aktif Bank Genel Müdürü Dr. Serdar Sümer, “Geçen sezon 1 milyar TL’lik finansal büyüme elde eden Spor Toto Süper Lig’in, global bir marka olma yolunda ilerlediğini görmekteyiz” dedi. Passolig Genel Müdürü Ceyhun Kazancı ise “Avrupa’nın en hızlı büyüyen liglerinden biri olan Süper Lig’de geçen sezon naklen yayın gelirleri 1.5 milyar TL’ye, maç günü gelirleri yüzde 52 artışla 400 milyon TL’ye ulaşırken; 18 takımın 250’den fazla reklam ve sponsorluk anlaşmasından elde ettiği ticari gelirler de 1 milyar TL’yi geçmiştir” diye konuştu.
2017-2018 sezonu şampiyonu Galatasaray, 2016-2017 futbol sezonunda 347.2 milyon TL olan gelirlerini, yüzde 49 artırarak 517.5 milyon TL’ye yükseltti. 2017-2018 futbol sezonunda yüzde olarak gelirlerini en çok artıran lig şampiyonu Galatasaray olsa da gelir sıralamasının zirvesinde Beşiktaş yer aldı.
2016-2017 futbol sezonunda 521.1 milyon TL kazanarak ligin gelir yarışında ilk sırasında yer alan siyah-beyazlılar, 2017-2018 futbol sezonunda da finansal yükselişini sürdürüp; 729.1 milyon TL geliriyle sezonun en fazla kazanan takımı oldu. Fenerbahçe ise geçen sezon 514 milyon liralık gelir ile bu alanda üçüncü sırada yer aldı. 14 yıl sonra Süper Lig’e geri dönen Göztepe, ligin en dikkat çeken ekiplerinden biri oldu. İzmir temsilcisi 92 milyon liralık ciro ile tarihi gelire ulaştı.
KULÜPLER HANGİ ALANDA NE KADAR KAZANDI?
Gelir kalemi Gelir (TL)
Yayın 1.5 milyar
Sponsorluk 1 milyar
Maç günü 400 milyon
Diğer 300