Türk Hava Yolları ile Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress, 2017’de tarihinin en büyük cirosunu gerçekleştirdi. SunExpress, 2017 yılında bir önceki yıla göre yüzde 17 büyüyerek 1 milyar 154 milyon Avro’luk (4 milyar 751 milyon TL) gelir elde etti. 2017 yılında taşınan yolcu sayısı 8,8 milyon olurken, doluluk oranı ise %84 olarak gerçekleşti.
SunExpress’in güçlü finansal yapısıyla istikrarlı büyümesini sürdürmeye devam ettiğini belirten SunExpress CEO’su Jens Bischof, “SunExpress, 2017’de 1 milyar 154 milyon Avro ile tarihinin en yüksek cirosunu elde ederek, 2016 yılına göre yüzde 17’lik bir büyüme gerçekleştirdi. Yolcu sayımızı, önceki yıla göre yüzde 11 arttırarak 8,8 milyon yolcuya çıkardık, doluluk oranı ise %84 oldu” dedi.
SunExpress, 2018 yaz sezonunda da Türkiye-Avrupa arasındaki uçuşlarını arttırmaya devam ediyor. İzmir ve Antalya merkezleri ile Avrupa kentleri arasında direkt seferlerle en fazla uçuş gerçekleştiren ilk ve tek hava yolu SunExpress, toplamda %20’lik bir kapasite artışı ile 2018 yaz sezonuna girecek.
Hem Akdeniz hem de Ege Bölgelerine tarifeli seferlerle en fazla turist getiren hava yolu şirketi olduklarını belirten Bischof, “2018 yaz tarifemiz ile Avrupa’dan Türkiye’ye olan kapasitemizi, özellikle Antalya ve İzmir başta olmak üzere ciddi oranda arttırdık. Ayrıca, Anadolu uçuşlarımıza yeni güzergahlar ekledik ve frekansları önemli ölçüde arttırdık. Toplam yüzde 20’lik bir kapasite artışı ve 5 milyondan fazla koltuk ile Avrupa’dan Türkiye’ye en yüksek koltuk kapasitesini sunuyoruz. Bunun yanında, 2018 yaz sezonunda, Türkiye’den Rusya ve Orta Doğu pazarına uçuş ağımızı genişletme planımız var” dedi.
SunExpress, yeni uçuş ve bağlantılarla birlikte 2018 yazında Türkiye’de 12 noktadan Avrupa’nın 32 kentine direkt tarifeli sefer gerçekleştirecek.
Antalya’ya 3 milyondan fazla rekor sayıda koltuk
“Antalya bizim evimiz,” diyen Bischof, “Türkiye’ye güvenimiz tam. Bu doğrultuda da, 2018 yazında Antalya’ya tarifeli olarak rekor bir koltuk arzı gerçekleştiriyoruz; Avrupa’dan Antalya’ya 3 milyondan fazla koltuk arz ediyoruz. Bu çerçevede, Haziran ayı itibariyle Antalya’dan uçuşlara başlayacak 5 adet Airbus A320 uçağı kiraladık” dedi.
Bu yaz sezonuyla beraber, mevcut uçuşların yanı sıra Antalya’dan 3 yeni destinasyona daha uçmaya başlayacaklarını belirten Bischof, “Brüksel, Londra ve Bükreş, Antalya’dan uçacağımız yeni hatlar olacak. Ayrıca, Alanya Gazipaşa’dan da Köln’e uçmaya başlayacağız. Bu yaz sezonunda Antalya’ya yüzde 20 kapasite artışı gerçekleştiriyoruz. Antalya’dan Avrupa’da 27 noktaya direkt tarifeli uçuş gerçekleştireceğiz” dedi.
2012 yılında İzmir’i HUB (aktarma merkezi) ilan ettiklerini hatırlatan Bischof, “Her geçen gün İzmir’deki uçuş ağımızı genişletiyoruz. 2018 yaz sezonuyla beraber, İzmir’den kesinleşen yeni destinasyonumuz Fransa’da Lyon oldu. İzmir’deki pazar payımızı gün geçtikçe daha da arttırıyoruz. Avrupa’daki Almanca konuşulan ülkeler Almanya, Avusturya ve İsviçre'den, İzmir’e olan pazar payımız yüzde 80 civarında. Bu yaz İzmir uçuşlarımızda da yüzde 13’lük bir kapasite artışımız var. İzmir’i de Avrupa’da 25 noktaya direkt tarifeli seferlerle bağlayacağız” dedi.
Anadolu’dan Avrupa’ya 15 yeni uçuş
Anadolu ile Avrupa kentleri arasında direkt seferlerle en fazla uçan ilk ve tek hava yolu SunExpress, 2018 yaz sezonunda Anadolu kentleri ile Avrupa arasındaki uçuş ağına 15 yeni uçuş daha ekliyor.
Bischof, “2018 yaz sezonunda sunduğu yeni bağlantılarla birlikte Adana, Ankara, Gaziantep, Elazığ, Konya, Kayseri, Ordu-Giresun Havalimanı, Samsun ve Trabzon olmak üzere Anadolu’nun 9 kentinden Avrupa’da 17 destinasyona direkt tarifeli uçuş gerçekleştireceğiz. Anadolu ile Avrupa arasındaki mevcut uçuşlarımıza, Ankara’dan Londra, Paris, Zürih, Amsterdam ve Köln, Gaziantep’ten Londra, Münih ve Zürih; Kayseri’den Hamburg, Münster ve Strasburg; Konya’dan Stockholm ve Düsseldorf; Samsun’dan Münih ve Elazığ’dan Hannover’i de ekliyoruz.”
Dijitalleşme tam gaz devam ediyor
SunExpress’in dijital satış kanallarında önde gelen bir hava yolu olmayı hedeflediğini belirten, Bischof, “Geçtiğimiz yıllarda dijitalleşme stratejimizin bir parçası olarak, misafirlerimizin beklentilerini karşılamak için çok önemli işler başardık; rezervasyon sistemimizi değiştirdik, kullanıcı dostu yeni bir web sitesi yarattık. Amacımız misafirlerimize her türlü kanaldan ulaşabilmek. Bu çerçevede de geçtiğimiz günlerde başlattığımız WhatsApp hizmeti ile WhatsApp’ı kullanan ilk hava yolu olduk. Artık misafirlerimiz, her türlü soruları için bize WhatsApp aracılığı ile 7/24 ulaşabilir” dedi.
Gökyüzünde döner ve gözleme
Daha önce misafirlerini gökyüzünde simit keyfiyle buluşturan ilk hava yolu olan SunExpress, şimdi de misafirlerine gökyüzünde döner ve gözleme sunmaya başladı. “Misafirlerimizin damak tadına uygun daha geniş bir yelpazede kaliteli yiyecek ve içecek seçenekleri sunuyoruz” diyen Bischof, “SunExpress için müşteri memnuniyeti, en öncelikli konulardan biridir. Müşteri memnuniyetine verdiğimiz bu önemin bir sonucu olarak da 2017 yılında ‘yolcunun seçimi’ olarak bilinen SkyTrax ödüllerinde dünyanın en iyi 4. tatil hava yolu seçildik. Misafirlerimize, ihtiyaçlarına uygun daha fazla ve daha kaliteli hizmet sunmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Yakında yeni sürprizlerimiz de olacak.” dedi.
SunExpress, Türk turizmini ileriye taşımaya devam edecek
Bischof, SunExpress’in genel stratejisi hakkında bilgi vererek, şunları söyledi: “Bütün belirsizliklere rağmen 2017 yılı, SunExpress için oldukça başarılı bir yıl oldu. 2018’de de daha başarılı bir sonuç almayı amaçlıyoruz. Turizmdeki yükselişin süreceğini öngörüyoruz: Şu anda rezervasyonlar oldukça pozitif ve önceki yıla göre kapasitelerin üzerinde görünüyor. Tur operatörleri ve seyahat acenteleri, Orta Avrupa’dan Türkiye’ye olan tur paketlerinde ciddi bir canlanma bekliyor. SunExpress, Türk turizmi açısından oldukça hayati ve belirgin bir rol oynuyor. Turizm taşımacılığının önde gelen hava yolu olarak, sorumluluğumuzun bilincindeyiz. Bu çerçevede de Türk turizmini desteklemeye ve daha ileriye taşımaya devam edeceğiz” dedi.
SunExpress Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Çalışkan ise firmanın 73 uçaklık bir filoya ulaştığını belirterek, bu filoyu hangi yönde kullanacaklarını hem kendi içlerinde hem de ortakları Lufthansa ve THY ile istişare ettiklerini söyledi.
Çalışkan, “Çok sayıda strateji toplantıları yaptık. Bu toplantıların neticesinde SunExpress’in yakın gelecekte Yeni İstanbul Havalimanı ile alakalı bir projesi yok. Antalya’da özellikle Avrupa coğrafyasına trafikte yüzde 50’yi aşan bir pazar hakimiyetimiz var. İzmir’de bu yüzde 80’lerin üzerine çıkıyor. Dolayısıyla bu pazarlar doğrultusunda planlamalarımızı yapıyoruz.” diye konuştu.
SunExpress Almanya Genel Müdür Yardımcısı Alper Özen de şirketinin faaliyetlerine ilişkin bilgiler verdi.
Toplantının soru-cevap bölümünün ardından şirketin uçuşlarda servis etmeye başladığı gözleme ve döner ikramı salondaki gazetecilere de yapıldı.