1915 yılında deniz subayı ve mühendis olan Chikuhei Nakajima, Nakajima Air Craft isimli uçak geliştirme şirketini kurdu. 2. Dünya savaşı’nda Japonya’nın yenilgisi sonrasında bütün savaş aracı fabrikaları zorunlu olarak kapatıldı. Bu tarihe kadar Nakajima tarafından yolcu ve bombardıman uçakları başta olmak üzere 37 farklı uçak modeli ve jet motorları tasarımı yapılmıştı.
Savaş sonrasında kapatılan Nakajima uçak araştırma şirketi isim değişikliğine gitti. Yeni ismi Fuji Heavy Industries oldu ve Subaru markası ortaya çıktı.
80 yıl sonra yeniden gökyüzüne çıkacak
Uzun yıllar simetrik dörtçeker konusunda haklı bir ün yapan Japon Subaru, yeni bir helikopter geliştireceğini açıkladı. Subaru, Textron Inc. şirketi olan Bell Helikopter ile Japonya UH-X programını desteklemek için Bell 412 EPI’nin geliştirilmesinde işbirliği yapacak. Duyuru İngiltere’de Farnborough Air Show’da düzenlenen bir törende gerçekleştirildi.
Bell’in uzun vadeli ortağı olan Subaru (eski adıyla Fuji Heavy Industries), Japon UH-X programının; Japon Yeraltı Savunma Kuvvetleri’nin (JGSDF) mevcut UH-1J uçak filosunun yerine geçmesi için 2015 yılında sözleşme imzalamıştı. Japonya’nın kendine özgü ihtiyaçları ele alınarak Japonya Yeraltı Savunma Kuvvetleri’nin (JGSDF) zorlu topoğrafyada hayatlarını korumak ve kurtarmak için 412EPX’in askeri türevi geliştirilecek.
6 yıldır birlikte çalışıyorlar
Gelişmiş performans ve güvenlik özelliklerine sahip olan Subaru Bell 412EPX, ticari müşteriler için uzun yıllara dayanan itibarını ve güvenilirliğini korurken; daha fazla kapasite sağlayacak. Bell Başkanı ve CEO’su Mitch Snyder, “Subaru ile ilişkimiz altı yıldan beri sürüyor. Birlikte, Japonya’nın savunma gücüne askeri helikopterleri teslim eden ilk biz olduk. UH-X ve 412 EPX Programlarındaki başarılı işbirliğimizi sürdürmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz.” dedi.
Subaru Başkan Yardımcısı ve Uzay Şirketi Başkanı Shoichiro Tozuka, “İşbirliği ile Bell ve Subaru 412EPX ticari işi genişletmek için büyük bir fırsat sağlayacak. Ayrıca, mevcut UH-1J uçağının yerini alacak olan UH-X, 2022’de JGSDF’ye teslim edilmeye başlayacak ve ada savunması ve afet yardımı çabaları için kullanılacak.” dedi.
Subaru Bell 412EPX daha ağır hale gelirken 60 knot altındaki hızlarda yüzde 11 daha fazla tork çıkışı elde edilecek. Bu, operatörlere daha fazla sarf malzemesi taşıma ve daha iyi işletme verimliliği sağlama olanağı sağlayacak.
Subaru Bell şirketleri 412EPX ticari versiyonunun gelecekte global müşterilere satılabilir olması konusunda çalışmalar da yapıyor. Ticari bir prototip, Bell’in Kanada’daki Mirabel tesisinde test edildi ve 5 Temmuz 2018’de FAA sertifikası alındı.