Steam halen dünyanın en büyük dijital oyun satış pazarı konumunda bulunuyor. Microsoft bile Steam’in büyüklüğünü görmezden gelemeyeceklerini açıkça itiraf etti. Ancak bu dev kapasiteye rağmen Steam’in ciddi sorunları da var.
Bunlardan bir tanesi de oyun yapımcılarının sık sık başvurdukları pazarlama taktikleri. Özellikle erken erişime açılan oyunlarda sık rastlanan bir durum olan tanıtımda gerçek görsel kullanılmaması, tüketiciyi yanıltabiliyor. Bu aynı zamanda haksız rekabete sebep oluyor.
Steam yakında yayınlayacağı Discovery Update 2.0 güncellemesiyle önemli değişiklikler yapacak. Bunlardan biri de yapımcılara getirilecek olan, tanıtımda gerçek oyun içi görsel kullanma zorunluluğu olacak.
Bu yeni politikaya göre oyun yapımcıları Steam üzerindeki tanıtım ve bilgilendirme görsellerinde mutlaka oyun içinden alınmış görseller kullanacak. Oyun tanıtımlarının sırf çizimler ya da metinlerden oluşmasına izin verilmeyecek.
Steam yönetimi bu sayede oyunlar hakkında tüketiciye daha aydınlatıcı bilgi verilmesini hedefliyor. Ancak uygulamada bu politikanın ne kadar başarılı olacağını da zaman gösterecek.