Müzik platformları üzerinden istediğimiz şarkıyı bulup dinleyebilmek keyifli olsa da ücretsiz kullanıcılar için reklam dinleme zorunluluğu can sıkıcı olabiliyor.
Buna YouTube platformu da dahil. Özellikle Spotify kullanıcılarının en rahatsız olduğu unsurlardan birisi reklamlar. Merak etmeyin, bu sorunda kurtulmanıza yarayacak yeni bir güncelleme yolda.
Dünyanın en büyük müzik platformlarından biri olan Spotify, Premium üyelik ile sunduğu pek çok avantajın dışında kullanıcılara ücretsiz olarak uygulamayı kullanabilme imkanı da veriyor. Ancak bu durumda şarkılar arası geçişlerde reklam dinlemek zorunda kalıyorsunuz ki bu durum şarkının havasını kaçırmaya yetiyor da artıyor bile.
Spotify’ın test ettiği yeni özellik, Premium abonesi olmasanız dahi şarkı arasındaki reklamları atlamanıza izin verecek. İlk olarak Avustralya’da hizmete giren ‘Active Media’ adı verilen özellik, kullanıcıların ilgilenmediği reklamları atlamalarını sağlıyor.
Böylece insanlar sadece ilgilendikleri reklamları dinleyebildiği gibi reklam verenler de sadece tamamen dinlenen ve görüntülenen reklamları için ödeme yapıyor. Sizce de oldukça adil bir karar değil mi?
Hangi reklamı atlayıp hangisini dinlediğinizi kayıt altına alacak olan Spotify, bu bilgiler sayesinde her kullanıcının ilgi alanına göre reklamlar gösterecek. Özelliğin en zaman global olarak hizmete sunulacağı net değil, üyelerin biraz daha beklemesi gerekecek.