İstanbul Sosyal Medya Derneği (SOSMED) Başkan Yardımcısı ve Wediacorp Üst Yöneticisi (CEO) Funda Şen, yaptığı açıklamada, son 5 yılda sosyal medyanın görkemli şekilde yükseldiğini anımsatarak, bu yükselişin hayatın birçok alanında çok sayıda farklılığı da beraberinde getirdiğini söyledi.
Sosyal medyanın tüketim alışkanlıklarından karar verme şekillerine, bilgiye erişimden iş yapma biçimlerine kadar pek çok kritik noktada değişimlere yol açtığına işaret eden Şen, şu değerlendirmelerde bulundu:
"Artık hepimiz dünyaya daha entegre, bireyler, markalar, kurumlarla sürekli bağlantıda ve bilgi bombardımanına tutulmuş bir hayata uyum sağladık. Bireysel anlamda yaşanılan bu gelişmelerin markaları etkilemesi de kaçınılmaz oldu. Markalar bireylerin değişen tüketim alışkanlıklarına, sorgulama biçimlerine ve marka sadakatlerine yönelik yürüttükleri araştırma ve çalışmaları sosyal medya ile bütünleşik bir şekilde yürüterek pazardaki konumlarını güçlendirmenin peşine düştü.
Bugün sosyal medya markaların pazardaki duruşlarını güçlendirmeleri yönünde hem dostları hem düşmanları konumunda. Yıllar içinde yaşanan pek çok örnek vaka, markaların sosyal medya sayesinde ne kadar hızlı yükselebildiklerini veya düşüş yaşayabildiklerini gözler önüne seriyor."
Sosyal medyanın etkisinin markaları bu alana yaptıkları yatırımları artırmaya yönelttiğini anlatan Şen, 2015 yılında sosyal network kanallarının reklamlardan 8,3 milyar dolar kazandığını, bu rakamın 2017 yılının sonunda 35 milyar dolara yükselmesinin beklendiğini söyledi.