Türk Ekonomi Bankası (TEB) Kurumsal Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Gülümser Özgün Henden, kurumsal bankacılıkta büyümenin sadece maliyetleri düşürmekle ulaşılamayacağını vurgulayadı.
Operasyonel maliyetlerin azaltılmasını, verimliliği artırma kapsamında iş yapış şekillerini değiştirerek desteklediklerini kaydeden Henden, iş yapış şekillerini değiştirmeye en çok hizmet edebilecek konunun "dijital" olduğuna işaret etti.
"Dijitale yatırım yapılması maliyet artırıcı gibi gözüküyor ama bu bir yatırım aslında" diyen Henden, " Biz biraz iş yapış şekillerimizi dijital ortama taşıyarak bu tür maliyetleri yönetmeyi seçtik. Müşterilerimize de operasyon giderlerini daha verimli yönetebilmeleri ve daha etkin çalışabilmeleri için entegrasyon modelleri öneriyoruz" ifadelerini kullandı.
"Yatırımlar yabancı para cinsinden"
Gülümser Özgün Henden, Türkiye'de birçok yatırımın yabancı para cinsinden yapıldığını belirterek, "Şirketlerimiz, dalgalanan kurların uygun dönemlerinde korunma ürünlerini kullanıyor. Bunu doğru zamanda kullanan müşterilerimiz, kurun yarattığı maliyetleri yönetebilme olanağını yakalayabiliyor ancak bizim için kurun geldiği seviyeden çok dalgalanmaması, stabil olması önemli. Yüksek dalgalanmalarda kuru doğru yerden yakalamak gibi çok önemli meselelerimiz oluyor. Bu da şirketlerimiz açısından çok kolay değil" şeklinde konuştu.
"Karekodlu çek güveni artırıyor"
Dijitalleşmenin getirdiği kolaylık olarak kullandıkları karekodlu çek uygulamasına da değinen Henden, söz konusu uygulamanın çekin güvenliğini ve piyasada çeke duyulan güveni artırdığını söyledi.
Henden, sistemde hala eski çek karnelerinin bulunduğuna dikkati çekerek, şunları kaydetti:
"Sistem tamamen karekodlu çeke döndüğünde çekin güvenilirliği ve piyasada kullanımı artacak. Bankalar karekodlu çekler kapsamında piyasaya çok daha yeni ve inovatif ürünler çıkartabilecek. Bu uygulama, bizim ve sistemin elini güçlendirecek bir enstrüman. Karekodlu çek konusunda TEB olarak üzerimize düşeni yapıyoruz. Hem bankacılık sistemi hem de şirketler açısından, dijital dönüşüm dediğimiz konu bir memleket meselesidir. Bizim artık bunda geç kalma lüksümüz yok. Şirketlerimizin de buna hazır olması lazım. Çünkü biz banka olarak ne hazırlarsak hazırlayalım, şirketlerimizin altyapısı dijitalleşmeye müsait değilse, çözümlerimizden yararlanma imkanları yok. O yüzden şirketlerimizin de artık günü yönetmesinden çok, dijital dönüşüme yönelik yol alması lazım. İnsanları yarına dönük tartışmalardan kurtarabilecek tek konu dijital dönüşüm."