İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ulaşım Daire Başkanlığı Raylı Sistem Müdürlüğü, Sefaköy-Beylikdüzü Metro Hattı projesinin Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) raporunu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na sundu. Buna göre, 15 kilometre uzunluğunda paralel geliş ve gidiş tünellerinden oluşan Sefaköy-Beylikdüzü Metro Hattı projesi, planlanan Yenikapı-Sefaköy Metro Hattı’nın niteliğinde tasarlanıyor.
10 duraktan oluşacak
Proe bedeli 1 milyar 865 milyon 80 bin TL olarak açıklanan Sefaköy-Beylikdüzü Metro Hattı projesi, 4 yılda tamamlanacak. Sefaköy-Beylikdüzü Metro Hattı projesinin başlangıcı, planlanan Yenikapı-Sefaköy Metro Hattı’nın devamı olacak. Yenikapı-Sefaköy Metro Hattı’nın son durağı olan Sefaköy Metro Durağı ile başlayan Sefaköy-Beylikdüzü Metro Hattı 10 duraktan oluşacak ve Tüyap durağı ile son bulacak.
Metro, Metrobüs ve Havaray’a entegre olacak
Küçükçekmece, Avcılar ve Beylikdüzü ilçelerinden geçecek olan metro hattı, metrobüs hattına ve Sefaköy Başakşehir Havaray Hattı’na entegre edilecek. Sefaköy – Beylikdüzü Metrosu’nun ilk durağı olan Sefaköy İstasyonu, hattın Sefaköy – Başakşehir Havaray Hattı ile entegrasyonun sağlandığı bir nokta olarak planlandı. Metro hattı Mustafa Kemal durağı hariç diğer bütün duraklarda Metrobüs ile entegre olacak. Bir diğer transfer merkezi ise hattın ilk durağı olan Sefaköy İstasyonu’nda yer alıyor. Sefaköy-Beylikdüzü Metro Hattı bu istasyonda Sefaköy – Başakşehir arasında planlanan Havaray hattına entegre edilecek.