Sıcaklığın sıfırın altında 50 derece olduğu Sibirya’daki Oymyakon kasabası, dünya üzerindeki en soğuk kalıcı yerleşim yeri sayılıyor. Öte yandan, termometrelerin 57 dereceyi gösterdiği Libya’nın El Aziziye şehriyse dünyanın en sıcak yeri sayılıyor. Birbirinden bu kadar farklı iklim koşullarında otomobillerinin güvenle kullanılabilmesi için SEAT, otomobil parçaları ve prototip aşamasındaki modellerini zorlu yol şartlarına maruz bırakıyor. İşte SEAT otomobillerinin geliştirme sürecinde karşılaştıkları sıcaklık değişimleri:
Yaklaşık 910 derece sıcaklıkta motor testi
910 derece motorun üretim aşamasına geçmeden önceki 12 saatlik testlerde ulaştığı sıcaklık derecesi. Testte motor, her kullanım koşulu altındaki çalışma ömrünü test etmek için 6 bin 500 devirde çalıştırılıyor. Buradaki amaç yakıt tüketimi ve emisyon seviyesini kontrol altında tutarken motordan en yüksek performansı elde etmek.
Kutup soğuklarından 45 derecelik çöl sıcağına
Otomobilin konsolu, koltukları ve direksiyonu, SEAT Teknik Merkezi’nde bir iklim odasında test ediliyor. Odada, sıcaklık sıfırın altında 40 dereceden 110 dereceye kadar çıkıyor. Kuzey kutup dairesine yakın bir noktada prototiplere 60’tan fazla test uygulanıyor. Sıfırın altında 35 derecede donmuş bir göl üzerinde ve 30.000 kilometre sürüşü kapsayan bu testler, gerçek sıcaklık koşullarında yapılıyor. Dünyanın öbür ucundaysa uzmanlar otomobili, sıcaklığın 45 dereceye ulaştığı bir çöl ortamında yol tutuşu, toz girişi ve kumda sürüş gibi testlere tabi tutuyor. Bu testlerin amacı her bir parçanın dayanıklılığından ve fonksiyonelliğinden emin olmak.
40 dereceye ulaşan koltuklar
Isıtmalı koltuklar bu sıcaklığa 15 dakikada ulaşabiliyor. Isının eşit dağılıp dağılmadığını kontrol etmek için otomobil -20 derecelik bir kabine yerleştirilerek termal kameralarla analiz ediliyor. Amaç, otomobili ileride kullanacak olan sürücünün konforunu garanti altına almak.
60 dereceye kadar ısıtılan bir direksiyon simidi
Isı, kokuların tespit edilmesini kolaylaştırır. Bu nedenle, SEAT’ın kalite biriminden uzmanlar otomobili 60 derecenin üzerinde bir sıcaklığa ulaştırıyor ve sonrasında içeri girip kullanılan malzemelerin nasıl koktuğunu kontrol ediyorlar. Amaç, olası kötü kokuları tespit etmek.
Dayanıklılık için 900 dereceye ısıtılıyor
Yüksek sıcaklıklar yalnızca testlerde değil, bazı parçaların üretimi için de kullanılıyor. Örneğin, şanzıman üretimi için 15 bin ton alüminyumun 700 derecede eritilmesi gerekiyor. Yeni üretilen şanzımanlar, 900 derecelik bir fırında yaklaşık 14 saat geçiriyorlar. Bu işlem, dayanıklılıklarını 5 bin kat arttırıyor.