Bir SEAT otomobil üretmek yoğun çaba gerektiriyor. Üstelik buna sabahın ilk ışıklarıyla başlayan dans gösterisi de dahil. Burada 2 bin robot ve bin 700 fabrika işçisi, mükemmel bir uyum içerisinde çalışarak, bir dakikadan biraz daha uzun sürede bir otomobil şasisi üretiyor. İşte, Endüstri 4.0 sayesinde gerçekleşen bu dans koreografisinden bazı ayrıntılar:
Günde 2 bin 300 parça üretiyor
Senkron halinde hareket eden binlerce robot, günde 2 bin 300 parça üretiyor. Robotlar, tüm gün boyunca uyum içinde hareket ederek; farklı gövde parçalarını birleştirmek, kapıları monte etmek ve şasi geometrisi ölçümü gibi uygulamalarda bulunuyorlar.
Farklı ölçülerde mekanik dansçılar
Robotlar arasında, farklı özelliklerde mekanik dansçılar yer alıyor. En ufak robotların boyu bir metrenin biraz üzerindeyken, en büyükleri ise altı metreden daha yükseğe ulaşıyor. Bazı robotlar turuncu renkteyken, bazıları ise sarı olabiliyor. Bazılarında tutucu kollar, diğerlerinde sensörler yer alıyor. Ortak noktaları ise, hepsinin hafif ve çok yönlü olması. Ağırlığı 700 kilograma varan parçaları bile sağlam bir şekilde kavrayıp işleyebiliyorlar.
16 bin noktaya kaynak için 720 derecelik dönüşler
Çoğu robot, altı adet eksen üzerinde hareket etme kabiliyetine sahip. Bu da yükselip alçalma, raylar üzerinde yatay hareket etme ve bulundukları noktadan 720 derece dönebilme dahil olmak üzere sayısız hareket olanağı sağlıyor. Her robot, bu dans sırasında üretim bandındaki otomobillerin gövdesi üzerinde günde 16 bin birleşme noktasına kaynak yapabilme kapasitesine sahip.
Robotların hareketleri bir orkestra şefinin kontrolünde
Tesisin ihtiyaçlarıyla ilgilenmek ve robotların faaliyetlerini denetlemek, 390 kişiden oluşan bir ekibin sorumluluğunda. Ekip, kontrol odasından gerçek zamanlı olarak robotların yaptığı işi ve diğer işçilerle olan koordinasyonlarını izliyor.
Milimetrenin onda ikisi oranında hassasiyet
Endüstri 4.0 devriminin sağladığı bu koreografi sayesinde robotlar yalnızca sık tekrarlanan işleri ve ağır yükleri devralmakla kalmıyor, giderek daha hassas görevleri de yerine getirmeye başlıyor. Parçaları üretim bandı üzerindeki farklı konumlar arasında aktarabildikleri gibi, robotlar ayrıca kaynak yapıyor, cıvataları sıkıyor, cila kaplama yapıyor ve hassas sensörleri sayesinde milimetrenin onda ikisi oranındaki sapmaları bile tespit edebiliyorlar.
Fabrika işçileriyle uyum içinde
Son adımda ise robotların dansı, fabrika işçilerinin emekleri ile buluşuyor ve üretilen gövdeler üzerindeki nihai kontroller, işçiler tarafından gerçekleştiriliyor. Birlikte uyum içerisinde çalışan insan ve robotlar, her 68 saniyede bir otomobil gövdesi üretiyorlar.