• BIST 9367.77
  • Altın 2952.122
  • Dolar 34.4839
  • Euro 36.1941
  • İstanbul 6 °C
  • Ankara 12 °C

Samsun-Sivas demiryolu hattında yeni gelişme

Samsun-Sivas demiryolu hattında yeni gelişme
Samsun Büyükşehir Belediyesi, Samsun-Sivas Demiryolu hattının hemzemin geçidinde tren geçişinin kent trafiğinde büyük tıkanmalara yol açacağını belirterek, acil çözüm bulunması için TCDD 4. Bölge Müdürlüğüne yazı gönderdi.

378 kilometrelik Samsun-Sivas (Kalın) Demiryolu hattı 30 Eylül 1931’de tamamlandı. 29 Eylül 2015 tarihinde yenilenme çalışması nedeniyle ulaşıma kapatılan ve aradan geçen 4 yıla rağmen açılamayan Samsun-Sivas Demiryolunda iki yıllık gecikmenin ardından önümüzde hafta deneme sürüşlerine başlanacak. Deneme sürüşleri başlamadan önce önemli bir gelişme yaşandı. Samsun Büyükşehir Belediyesi, Samsun – Sivas Demiryolu hattının İlkadım ilçesi Atatürk Bulvarı Kılıçdede Kavşağı Hemzemin Geçidinde tren geçişinin kent trafiğinde büyük tıkanmalara yol açacağını belirterek, acil çözüm bulunması için TCDD 4. Bölge Müdürlüğüne yazı gönderdi.

Kent açısından imkansız

Samsun Büyükşehir Belediyesi, TCDD 4. Bölge Müdürlüğüne 2 Aralık 2019 tarihli gönderdiği yazıda, Samsun-Sivas Demiryolunun trafiğe açılması ile Kılıçdede hemzemin geçişinde kent içi trafiğin sıkışacağını ifade etti. Rayhaber’in aktardığına göre, geçidin açılmasıyla karayolu trafiğini en iyimser olarak 2 dakika, normal senaryoda 3,-4 dakika, tren sayısı ve vagon sayısının artması halinde 6-8 dakika kesileceğinin saptandığını vurgulayarak, kent açısından bunun imkânsız olduğuna değinildi.

Trafiği kilitler

Samsun Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri İlhan Bayram imzasıyla gönderilen yazıda, “Tren geçişleri durumunda Kılıçdede Kavşağında, karayolu trafiğinin 2 ile 4 dakika arası beklemek zorunda kalacağına” vurgu yapılarak “Bu durumda Atatürk Bulvarının geriye doğru Gar Kavşağına, Muhittin Özkefeli Bulvarının İstiklal Caddesine, Cumhuriyet Caddesi’nin cadde boyunca kilitleneceği, özellikle zirve saatlerde kent merkezinde çok trafiğe yol açacağı öngörülmektedir” deniliyor.

Yazıda ayrıca, “Karşılıklı geçen trenlerin bulunması halinde lastik tekerlekli araç trafiğinde kilitlenmenin çok daha büyük sorun yaratacağı, alışveriş merkezi ve küçük sanayi sitelerinin yoğun olduğu hafta sonu belli saat dilimlerinde de benzeri tıkanmaların olacağı, günlük ortalama araç trafiği 70.000’in üzerinde olan Atatürk Bulvarı’nda demiryolu hemzemini ile tren geçişlerinin sağlanmasının giderek artırmakta olan trafik yükü dikkate alınırsa kısa süre içinde imkânsız hale gelebileceği, lojistik merkezine gidecek hattın da devreye girmesiyle tren trafiğinin iyice artacağı” öne sürülüyor.

Alt ya da üst geçit önerisi

Samsun Büyükşehir Belediyesi kalıcı çözüm olarak ise, “Çok seviyeli kavşakla (alt ya da üst geçit) kesintisiz geçişin sağlanmasını, alışveriş merkezi ve küçük sanayi sitelerinin trafik sirkülasyonuna engel olunmayacak kesintisiz geçişin sağlanması için çok seviyeli (alt ya da üst geçişli) bir sistemin uygulanmasının” gerekliliğine vurgu yapıyor.

Kesin çözüm istendi

Samsun Büyükşehir Belediyesi yazıda, kesin çözümün devreye girmesine kadar geçen sürede ise kent içi ulaşımı en az etkileyecek çözümün bulunmasını veya trafiği yoğun olduğu saatlerde, karayolu trafiğini en az 2 dakika kesintiye uğratacak tren seferleri yapılmasını istedi.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim