Avrupa’nın en büyük ekonomik havayolu şirketi Ryanair’in iptal ettiği uçuşlardan binlerce kişi etkilendi. Mağdur yolcuların hakları Avrupa Parlamentosu’nda tartışılacak. Avrupa Tüketici Hakları Kurumu (BEUC) Başkan yardımcısı Ursula Pachl yaşanan krizin havayolu şirketi tarafından çok kötü yönetildiğini söyledi:
“Ryanair mağdur yolcuları, hakları konusunda düzgün bir şekilde bilgilendirmedi. Tazminat konusunda bilgi verilmedi. Yaşananların bedelini ödemekten kaçındıklarını söyleyebiliriz.”
Ryanair 18 bin uçuşu daha iptal etme kararı aldı. Potekizli Avrupa milletvekili Carlos Coelho üye ülkeler arasında işbirliğinin güçlendirilmesi gerektiğini söyledi:
“Üye ülkelerin tüketici hakları konusunda yeterince işbirliği içinde çalışmadığını görüyoruz. Bu yüzden yetkililer arasında işbirliğini geliştirmeye ve Avrupa Komisyonu’nun duruma müdahale etmesine izin veren bir önergenin onaylanması için çalışmalar yürütüyoruz.”
Bu arada İngiltere’nin en büyük beşinci havayolu şirketi Monarch Airlines ani bir kararla iflas ettiğini duyurdu. 300 bin uçuş ve tatil rezervasyonunun iptal edildiği açıklandı. 1967 yılında kurulan Monarch airlines geçtiğimiz yıl İngiltere’den 40 farklı bölgeye 6 milyondan fazla yolcu taşımıştı. Monarch Airlines’ta 2 bin 500 kişi çalışıyordu.