Türkiye-Rusya Turizm İşbirliği oturumunda konuşan Rus sektör temsilcileri, “İzmir’le ilgili bilgi eksikliği var ve direkt uçuş olmaması da kötü. Bu durum, gelecek turisti olumsuz etkiliyor” dedi.
İzmir Fuarı kapsamında, Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK), Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) işbirliğiyle düzenlenen Türkiye-Rusya İş Forumu’nda iki ülke arasındaki turizm ilişkilerinin ele alındığı oturum düzenlendi. ‘Türkiye-Rusya Turizm İşbirliği’ oturumuna iki ülkenin turizm yetkilileri ve sektör temsilcileri katıldı. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Ali Temurcin, “2014’de Rusya’dan gelen ziyaretçi sayısı 4.5 milyona yaklaşmıştı. 2015 ve 2016’da konjonktürel düşüşler yaşandı, ama 2017’nin ilk altı ayında 1 milyon 700 bin Rus misafirimiz geldi. Hedef yıl sonunda 2015 rakamlarını yakalamak ve 4 milyon Rus misafiri ağırlamak” dedi.
’Çocuklarımla gelecektim’
Business Russia Ağırlama Endüstrisi Komitesi Başkanı Elena Krivenkova, İzmir Fuarı’na aslında çocuklarıyla gelmek istediğini ancak kentle ilgili yeterli bilgiye ulaşamadığını belirtti. Krivenkova, “İzmir’e Moskova’dan direkt uçuş olmaması büyük sıkıntı” dedi, şöyle devam etti: “Doğrudan uçuş olmadığı için İzmir’e sabah 05.00’te geldim. Antalya’ya Moskova’dan her gün iki üç uçuş var. Türkiye’ye gelmek istersem mecburen Antalya’yı seçiyorum, üç saat içinde geliyorum. Ama buraya gelemiyorum. Bu durum kötü. Aslında çok güzel yerleriniz var, tarihiniz çok ilginç. Ruslar sadece deniz, kum, güneş peşinde değil, kültür turizmine de önem veriyor.” İzmir Tanıtma Vakfı (İZTAV) Genel Sekreteri Gül Şener de, İzmir’le Moskova ya da St. Petersburg arasında doğrudan uçuş olmasını istediklerini söyledi. Şener, Elena Krivenkova’nın kente gelirken yaşadığı ‘bilgi eksikliği’ konusundaki sözlerine ilişkin, “Hemen görevi üstümüze alıyoruz. Bu bilgi eksikliğinin neden kaynaklandığını bulmamız gerekiyor” ifadesini kullandı.
‘Alternatif destinasyon ikinci pazar olabilir’
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, dev Rus pazarından, İzmir’in pay alamadığını söyledi. İşler, “İzmir’in önemli bir tanıtım eksiği var. Rus turistler ihtişamlı tesisleri, güzel yemekleri öncelikle tercih ediyor. Bu nedenle Antalya’yı yer edinmişler. Öte yandan Antalya’nın devlet, yerel yönetim ve sektörle işbirliği yaparak çok ciddi bir tanıtım atağına kalktığını biliyoruz. Antalya gözbebeğimiz ancak İzmir, ikinci bir pazar olabilir” diye konuştu.