Dünyanın en büyük kamyon ve çekici üreticilerinden Renault Trucks, Marakeş’te “Xtrem Days” etkinliğine imza attı. İnşaat, maden ve ağır yük gibi zorlu koşullardaki çalışmalara yeni bir boyut getirecek K Xtrem kamyonlarının ilk kez tanıtıldığı etkinlikte, Sahraaltı Afrika, Orta Doğu, Cezayir, Fas ve Türkiye’de taşımacılık ve inşaat alanlarında faaliyet gösteren firmalardan 420 kişi bir araya geldi. Konuklar birçok workshopa katılarak, Renault Trucks’ın C ve K serisi araçlarını test ettiler.
Renault Trucks Afrika ve Ortadoğu Bölgelerinden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Christophe Martin, yıllık cirosu 3.5 milyar euro olan Renault Trucks’ta 10 bin kişinin çalıştığını belirtti. Hem Euro 6’nın getirdiği yasal gereksinimleri yerine getirmek hem de ürün gamlarını yenilemek üzere son dönemde inşaat serisi araçları için Ar-Ge’ye 2 milyar euro yatırım yaptıklarının altını çizen Martin, tüm dünyada bu yatırımın meyvelerini almaya başladıklarını söyledi.
Xtrem Days etkinliğinde Türkiye’den taşımacılık ve inşaat alanındaki profesyonellerle bir araya geldiklerini belirten Martin, Türk müşterilerle sağlam bir dostluk ve ortaklık kurduklarını ifade etti. Türkiye’de ilk olarak müşteri memnuniyetine odaklandıklarını aktaran Martin, “Sadece pazar payını artırmak için çalışmıyoruz. Ben milyonlarca saatimi oturup kim ne satmışla geçirmek istemiyorum.
Bu zamanı, müşterilerimizi dinlemek ve onlara hizmet etmek için kullanmak istiyoruz” dedi. İnşaat segmentine yönelik K Xtrem serisini sunduklarını belirten Martin, bu yeni serinin Türkiye pazarında sınıfının en yüksek performanslı aracı olarak fark yaratacağını vurguladı. Martin, etkinlikte Türk müşterilerinin K Xtrem serisine yoğun ilgi gösterdiğini ve çok beğendiklerini vurguladı.
“Kamyon ve çekici pazarı hareketlenecek”
“2017 yılında daha fazla müşterilerimizin yanında olacağız. Hedeflerimiz hazır, ne yapmak istediğimizi çok iyi biliyoruz. Pazar kendini toparlar toparlamaz bu segmentte çok iyi işlere imza atacağız” diyen Delepine, önümüzdeki dönemde uzun yol ve inşaat alanlarına yoğunlaşacaklarını söyledi. Delepine, Renault Trucks olarak Türkiye’deki inşaat ve maden sektörlerine yönelik sundukları araçlarla fark yaratmayı hedeflediklerini aktardı.
Son beş yılda Türkiye’de kamyon ve çekici pazarında ortalama yıllık 30 bin araç satıldığını belirten Delepine, “2016 yılında kamyon ve çekici pazarı yüzde 40 düşüş gösterdi. 2017’nin ilk çeyreği, bütün markalar için yavaş geçiyor. İkinci çeyrekten sonra pazardaki hareketliliğin başlayacağını öngörüyoruz” dedi.
“Pazardan daha fazla pay almayı hedefliyoruz”
Türkiye’deki inşaat sektörünün mega projelerle büyümeye devam ettiğini anlatan Martin, “Sektördeki bu ivmenin önümüzdeki yıllarda katlanarak devam edeceğine inanıyoruz. Renault Trucks’ın tamamen yenilenen inşaat serisi araçlarıyla Türkiye’de var olmaması ve bu segmente girmemesi çok büyük bir hata olurdu. Renault Trucks açısından Türkiye, öncelikli pazarların başında yer almaktadır. Bu doğrultuda inşaat segmentine yönelik yeni araçlarımızla pazardan daha fazla pay almayı istiyoruz” ifadelerini kullandı.
"Çift haneli büyümeyi hedefliyoruz"
Renault Trucks Türkiye Genel Müdürü Sebastien Delepine ise Türkiye’de yeniledikleri C ve K serisi araçlarla inşaat segmentine damga vuracaklarını belirterek, söz konusu araçlarla çift haneli büyümeyi hedefl ediklerini söyledi. Yenilenen araçlarının her alanda faaliyet gösteren müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlandığını vurgulayan Delepine, özellikle taş ocakları, inşaat gibi ağır şartlarda çalışan müşterileri için K Xtrem kamyonunu geliştirdiklerini dile getirdi. Delepine, Renault Trucks’ın müşterilerine sunduğu avantajların başında yakıt tasarrufu, sağlamlık ve güçlü bayi ağının geldiğini belirtti.