Renault-Nissan Ortaklığı, 2015 yılına göre 2016 yılında iki grubun ortak çalışmalarından elde edilen toplam kazancın yüzde 16 oranında bir artış olduğunu duyurdu.
İki grubun ortak çalışmalarından elde edilen kazancın büyüklüğünün değeri 2015 yılında 4.3 milyar euro düzeyinden 5 milyar euroya yükseldi. 700 euro düzeyindeki iki grunun toplam kazanç artışının büyük bir kısmını satın alma, mühendislik ve üretim operasyonlarındaki birleşmeler sağladı.
Renault-Nissan Ortaklığı’nın Yönetim Kurulu Başkanı ve İcra Kurulu Başkanı olan Carlos Ghosn şöyle dedi: “Ortaklık ile birlikte büyüyen işbirliği; Renault ve Nissan arasında paylaşılan yenilikler, teknolojik atılımlar ve ölçek ekonomileri ile yansıma bularak İttifak üyelerine güçlü faydalar sağlamaktadır. Yeni ittifak ortağımız olan Mitsubishi Motors’un katkıları hariç 2018 yılında 5.5 milyar euro düzeyinde sinerji yaratmak üzere yola devam etmekteyiz.”
2016 yılının sonunda ittifakın üçüncü üyesi Mitsubishi Motors’un dahil olması ile birlikte, yıllık satışlar 10 milyon birim düzeyine ulaştı. Mitsubishi Motors’un katılımı, Renault ve Nissan’ın dört temel fonksiyonu birleştirerek ortaklıklarını derinleştirmelerinden iki yıl sonra gerçekleşti.
Sn.Ghosn şöyle ekledi: “Bu ana birleşmeden dolayı somut sonuçlar almaya devam ediyoruz. Gelişen sinerji-lerimiz yeni hareketlilik çağında, Renault, Nissan ve şimdi Mitsubishi Motors’un finansal hedeflerine ulaşma-larına ve müşterilerine yüksek değerde araç temin etmelerine yardım etmektedir.”
Yıl içinde İttifak ortaklarının, elektrikli araçlarda yeni nesil teknolojiler ile otonom sürüş ve bağlantılı arabalar sunması bekleniyor ve ortaklar rekabet gücünü arttırmak ve yeni sinerjiler belirlemek için farklı platformlardaki ortak aksiyonlarını arttıracaklar.
İttifak, Nisan 2017’de, kamyonet ve hafif kamyonlarda yeni gelirler oluşturacak olan hafif ticari araç iş birimini kurdu. Yeni birim bir yandan İttifak üyeleri arasındaki marka farklılaşmasını korurken, diğer yandan paylaşılan çapraz üretim, teknoloji paylaşımı ve maliyet azaltımını maksimize edecek. Mitsubishi Motors’un hibrit elektrikli araçları, hafif kamyonlar ile spor araçları ve Güneydoğu Asya Uluslar Birliği’ndeki güçlü pazar duruşu ile İttifak’a tecrübe birikimi katması bekleniyor.
Ortak Modül Ailesi ve paylaşılan platformlar
İttifak, 2020 yılına kadar araçlarının yüzde 70’ini Renault-Nissan İttifakı’nın Ortak Modül Ailesi’ne göre üretmeyi hedefliyor. Bu sinerji yaklaşımıyla satın alma tarafında yüzde 30’ya kadar maliyette azalma sağlanması ve mühendislik giderlerinin ise yüzde 40’a kadar azaltılmasına katkı sağlaması bekleniyor.
Araçların ortak modül ile üretimi, üretim sinerjilerinin ana unsuru olmaya devam ediyor. Çapraz üretim, Renault, Nissan ve Mitsubishi Motors’un araçlarını birbirlerinin tesislerinde ve satış noktalarına yakın yerlerde üretmelerini ve tesis kullanımını arttırarak sabit giderlerin düşürülmesini sağlıyor.
Yeni Nissan Micra’nın üretimi Renault’un Fransa’nın Flins bölgesindeki fabrikasında 2016 yılında başladı. Nissan, yüksek kaliteli B-segmenti hatchback üretimi için söz konusu fabrikanın deneyim birikiminden yararlanıyor. Yeni Micra, revize edilen ve güncellenen bir V-Platformu üzerine kurulmuştur ve aktarma organları Micra ile Clio arasında paylaşıldı.
Bu yılın ilerleyen zamanlarında, Nissan İspanya’nın Barselona kentindeki fabrikasında Renault Alaskan’ın üretimine başlayacak.