Gurur projesinin açılışı için İstanbul'un çeşitli noktalarına dev afiş ve ilanlar asıldı. Otoyollar asfaltlandı, tabelalar yerine konuldu. 322 metre yüksekliğindeki köprü kulelerinin ve asma halatların aydınlatma ve ışıklandırma işlemleri de tamamlandı.
REKORLARIN KÖPRÜSÜ
59 metrelik genişliği ile 'dünyanın en geniş asma köprüsü' unvanını alacak olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu bulunacak. Toplam bin 408 metre uzunluğu ile 'dünyanın raylı sistemli en uzun açıklığa sahip asma köprüsü' unvanına da sahip olacak. Projede yaklaşık 230 bin metreküp beton, 50 bin ton inşaat demiri, 57 bin ton yapısal çelik ve 28 bin ton çelik kablo kullanıldı. Köprü ve otoyollara yaklaşık 8 milyon metreküp asfalt döküldü.
39 AYDA TAMAMLANDI
Yapımına 29 Mayıs 2013 yılında başlanan İstanbul'un 3'üncü Boğaz Köprüsü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 39 ayda tamamlandı. Köprünün temeli atıldıktan sonra büyük bir hızla ilerleyen inşaat şantiyesinde Avrupa yakasında 322 metre, Asya yakasında ise 318 metre olan köprü kuleleri 2015 yılının ocak ayı içinde tamamlanmıştı.
2015 yılının Mayıs ayında iki kule arasına ana kablonun döşenmesinde kullanılacak olan "Cat Walk" yani kedi yolunun döşenmesinde kullanılacak kılavuz tellerin çekilmesiyle İstanbul Boğazı ilk defa 3. kez birbirine bağlanmıştı.
SON TABLİYE MART'TA YERLEŞTİRİLDİ
Rekor bir hızla döşenen tabliyelerin ardından 9 metrelik son tabliye 9 Mart 2016 tarihinde düzenlenen törenle yerine yerleştirilmişti. Yalnız köprüde değil, Çevre yollarında süren viyadük ve yol yapım çalışmalarında ise ilk yol asfaltlamaları 2014 yılında başlanmıştı.
Binlerce işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak.
135 BİN OTOMOBİL GEÇECEK
Projede Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak. Her gün 135 bin otomobil geçişi için Hazine garantisi bulunuyor.