Porsche, 2022 yılına kadar elektrikli mobilite alanına 6 milyar Euro’dan fazla yatırım yapmayı ve bu sayede gelecekteki sürdürülebilir büyümesinin temelini atmayı planlıyor. Hibrit modellere olan ilgi şimdiden hızla artıyor, örneğin Avrupa’da satılan Panamera modellerinin yüzde 63’ü hibrit motora sahip. 2017 yılında dünya çapındaki Porsche satışlarında dizel otomobillerin payı yalnızca yüzde 12 seviyesindeydi. Porsche ayrıca Şubat ayından bu yana ürün gamına yeni bir dizel otomobil eklemedi. Değişen bu şartlara bağlı olarak şirket, gelecekte dizel motorlu otomobil üretmeme kararı aldı.
Porsche AG CEO’su Oliver Blume, bu kararı şöyle açıkladı: “Porsche, dizeli bir canavar gibi göstermeyi amaçlamıyor. Dizel önemli bir motor teknolojisi ve öyle kalmayı da sürdürecek. Ancak, dizelin yardımcı bir rol oynadığı spor otomobil üreticisi olarak, gelecekteki otomobil modellerimiz arasında dizele yer vermek istemediğimize karar verdik. Ancak, mevcut dizel müşterilerimize bizden bekledikleri profesyonel hizmetleri sunmayı sürdüreceğiz.”
Gelecek yıl, Porsche’nin tamamen elektrikli ilk spor otomobili olan Taycan modelini tanıtacağız. Bu model, nötr CO2 yöntemlerle üretiliyor ve Avrupa’nın dört bir yanında kurulan yüksek performanslı bir şarj altyapısı ile çevre dostu bir şekilde yeşil enerjiden faydalanıyor. 2025 yılına dek Porsche’nin ürettiği her iki otomobilden biri ya hibrit ya da tümüyle elektrikli olacak. Spor otomobil üreticisi ayrıca içten yanmalı motorları daha verimli kılmak yönündeki çalışmalarını sürdürüyor. Dolayısıyla safkan, etkileyici ve güçlü spor otomobiller, Porsche ürün gamında önemli bir rol oynamayı sürdürecek.
Blume, “Ortak hedefimiz, teknolojik gelişmeler üzerine lider bir marka olmaktır. Bu nedenle marka imajımızı güçlendirmek ve geleceğin geleceğin mobilite ihtiyacına yönelik aktivitelerimize tutarlılıkla odaklanmak istiyoruz. ” diye konuştu.