• BIST 9446.61
  • Altın 2952.122
  • Dolar 34.4839
  • Euro 36.1941
  • İstanbul 11 °C
  • Ankara 14 °C

Porsche 919 Hybrid Evo Nürburgring pistinde rekor kırdı

Porsche 919 Hybrid Evo Nürburgring pistinde rekor kırdı
Porsche’nin prototip hibrit yarış otomobili Porsche 919 Hybrid Evo dünyanın en zorlu pisti Nürburgring'de rekor kırdı. Porsche 919 Hybrid Evo 20,832 metrelik Nürburgring Nordschleife’yi 5 dakika 19,55 saniyelik tur zamanıyla tamamlayarak 35 yıllık rekoru

Timo Bernhard, Porsche 919 Hybrid Evo aracıyla, motorsporları tutkunları tarafından dünyanın en zorlu pisti olarak gösterilen 20.832 metrelik Nürburgring Nordschleife’yi 5 dakika 19,55 saniyelik tur zamanıyla tamamladı.

Bernhard’ın kullandığı Porsche 919 Hybrid Evo’nun pistteki ortalama hızı saatte 233,8 kilometre olarak kaydedildi. Bernhard bu sonuçla, Stefan Bellof’a ait olan önceki rekoru 51,58 saniyeyle aşmayı başardı. Bellof’un 6 dakika 11,13 saniyelik rekoru, 35 yıldır kırılmamıştı. Bellof, Nürburgring’deki rekorunu ise 28 Mayıs 1983’te, 1,000 kilometrelik Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın (WEC) hazırlıkları sırasında 620 hp’lik güçlü Rothmans Porsche 956 C’nin direksiyonunda kırmış, saatte 200 kilometrenin üzerinde bir ortalama hıza erişmişti.

Nürburgring 24 saat yarışlarında 5, Le Mans 24 saat yarışlarında 2 zaferi bulunan ve Porsche 919 Hybrid ile WEC şampiyonu unvanını elinde tutan Timo Bernhard, elde ettiği bu büyük başarının ardından Le Mans prototipinin dar kokpitinden büyük bir rahatlık ve gururla çıktı. “Bu, benim ve tüm ekibim için büyük bir an ve 919 programının başarısının kaymağı oldu.919 Hybrid Evo mükemmel hazırlanmıştı ve ben de elimden gelenin en iyisini yaptım. Aerodinamiğin otomobil üzerindeki bastırma kuvveti sayesinde, pistin hiç tahmin edemeyeceğim kısımlarında son sürat ilerleme fırsatı yakaladım. Nordschleife iyi bildiğim bir pist, ancak bugün pisti bambaşka bir şekilde tanıma fırsatı buldum” açıklamasında bulundu.

Porsche 919 Hybrid’in Evo versiyonu, 2015, 2016 ve 2017 yıllarında Le Mans 24 saat yarışlarını birinci bitiren ve FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nı kazanan otomobil temel alınarak geliştirildi. Kış boyunca yapılan iyileştirmeler sonucunda, şimdiye dek yarış kuralları gereği getirilen kısıtlamalardan kurtulan otomobilin hibrit motoru, 1160 hp güce ulaşmış durumda. Yalnızca 849 kilogram ağırlığındaki Evo’nun modifiye edilen ve artık aktif olma özelliği kazanan aerodinamiği, WEC modeline kıyasla otomobile aşağı yönde yüzde 50 daha fazla güç uyguluyor. Otomobilin Nürburgring’de kaydettiği azami hız ise saatte 369,4 kilometre.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim