Ramazan Bayramı, babalar günü ve okulların kapanması perakende sektörünü canlandırıyor. Sektör temsilcileri bu durumu çifte bayram olarak adlandırıyor. Markaların reyonlarında asılı kampanya afişleri dikkat çekiyor. Bu süreç sonunda sektör temsilcileri satışların geçen aylara göre yüzde 20 artış göstereceğini belirtiyor.
En çok akıllı saat tercih ediliyor
Konuyla ilgili konuşan Kategori Mağazacılar Derneği (KMD) Başkanı Yenal Gökyıldırım, babalar günü, okulların kapanması ve Ramazan Bayramı alışverişiyle perakendenin hareketli döneme girdiğini söyledi. Satışlarda normal dönemlere göre yüzde 20 artış yaşanacağını aktaran Gökyıldırım, babalar için en çok tercih edilen hediyelerin başında akıllı saatlerin, sonra tıraş makinelerinin, tabletlerin ve kahve makinelerinin geldiğini bildirdi. Karne haftasında satışlarda yüzde 15 artış olduğunu kaydeden Gökyıldırım artık karne hediyesi olarak anne ve babaların çocuklarına cep telefonu aldıklarını, pek çok çocuğun da babalar günü hediyesi olarak babasına kulaklık aldığını belirtti.
Bayram döneminde satışlarda gözle görülür artışların yaşandığını söyleyen Kiğılı CEO'su Hilal Suerdem, babalar gününün aynı dönemde yer almasının bu hareketliliğin daha da artmasını sağlayacağını belirtti. Babalar günü gibi özel günlerin sektörü canlandırdığını ifade eden Suerdem, "Türkiye’nin genelinde alım gücü anlamında iyileşme sürüyor ve bu Anadolu’daki tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarına da yansıyor" dedi.
İstinye Park AVM Müdürü Uğur Berk ise kurdaki dalgalanmadan dolayı piyasada durgunluk olduğunu belirterek doların yükselmesini fiyatlara yansıttıklarını kaydetti. Markaların vitrinlerindeki yüzde 30-50 arasında indirim afişlerinin dikkat çektiğini belirten Berk, bunun satışları artıracağını dile getirdi.
Kaynak: İrem ÇETİNGÖZ / DÜNYA