Çin’deki sürücüsüz araçlar için yol testinin yönetilmesine ilişkin düzenlemeye göre, otonom araçlar belirlenen kapalı test alanlarında 5.000 kilometrelik sürüşü tamamladıktan ve değerlendirmelerden geçtikten sonra kamuya açık yollarda test sürüşüne tabii tutuluyorlar. Ayrıca test araçlarının, sürüşü izleyebilen, araç konum bilgilerini toplayabilen ve aracın otonom ürüş modunda olup olmadığını takip edebilen izleme cihazları ile donatılmış olması şart tutuluyor. Test sürücüleri de 50 saatten az olmayan otonom sürüş eğitimi almış olmak zorundalar.
Pekin, 13 hektarlık bir alanı kapsayan ilk kapalı test sahasını Haidian Bölgesinde inşa etti. Yol testi için verilen lisanslar 30 gün boyunca geçerli oluyor ve lisans sahipleri otonom araçlarının değerlendirilmesinden sonra lisans yenileme için başvurabiliyorlar.
Baidu, otonom sürüş araçları için yüksek çözünürlüklü haritalar geliştiriyor. İlk haritalar da yol testleri için ayrılan 33 yolu kapsıyor. Baidu’nun otomatik sürüş projesinin teknik müdürü Tao Ji, “Güvenlik ve trafik kurallarına uymak, yol testlerindeki önceliklerimiz, aracın hızı, yoldaki hız sınırlarının biraz altında olacak” dedi.
Baidu’nun araçlarında çok sayıda sensör seti bulunuyor, böylece herhangi bir sensör arızası durumunda yaya veya başka araçlar ile çarpışmalardan kaçınmak mümkün oluyor. Çin yol testlerine izin vererek yapay zekaya dayalı sürücüsüz araç teknolojisinde öncü konuma gelmeyi hedefliyor.